Racionální versus emoční apely v reklamě – Bc. Gabriela Horáková
Bc. Gabriela Horáková
Master's thesis
Racionální versus emoční apely v reklamě
Rational versus emotional appeals in advertising
Abstract:
Cílem diplomové práce je zhodnotit současné využívání racionálních a emočních apelů v reklamě v České republice a navrhnout doporučení jejich využití vzhledem k vybraným produktovým kategoriím. Pro práci jsou využita dostupná sekundární data a zároveň také primární data. V práci jsou vymezena teoretická východiska zkoumané problematiky a praktické zhodnocení možností využívání racionálních a emočních …moreAbstract:
The aim of the diploma thesis is to evaluate the current use of rational and emotional appeals in advertising in the Czech Republic and to propose recommendations fot their use with respect to selected product categories. Available secondary data as well as primary data should be used for the work. The thesis will define the theoretical basis of the researched issues and practical evaluation of the …more
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 21. 4. 2021
Identifier:
https://is.slu.cz/th/h1pb8/
Thesis defence
- Date of defence: 7. 6. 2021
- Supervisor: Ing. Kateřina Matušínská, Ph.D.
Citation record
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Slezská univerzita v Opavě, Obchodně podnikatelská fakulta v KarvinéSilesian University in Opava
School of Business Administration in KarvinaMaster programme / field:
Economics and Management / Business Economics and Management
Theses on a related topic
-
Influencer marketing na sociálních sítích z pohledu morálky
Jan Benčík -
Pivo v ČR. Marketing, preference spotřebitele.
Kateřina Málková -
Smyslový marketing a brand management
Anna Simeonovová -
Marketing strategy of Coca Cola, Pepsi and Kofola on the Czech market
Anna Větrovcová -
Smyslový a emoční marketing
Ekaterina Peshina -
Impact of the digital content marketing in music industry on customer satisfaction
Platon Gushchin -
Emoční apely a jejich využití v reklamě
Jan Valuch -
Využití emočního apelu v reklamě - analytická studie - soubor kazuistik
Zuzana Radová