Bc. Gabriela Horáková

Master's thesis

Racionální versus emoční apely v reklamě

Rational versus emotional appeals in advertising
Abstract:
Cílem diplomové práce je zhodnotit současné využívání racionálních a emočních apelů v reklamě v České republice a navrhnout doporučení jejich využití vzhledem k vybraným produktovým kategoriím. Pro práci jsou využita dostupná sekundární data a zároveň také primární data. V práci jsou vymezena teoretická východiska zkoumané problematiky a praktické zhodnocení možností využívání racionálních a emočních …more
Abstract:
The aim of the diploma thesis is to evaluate the current use of rational and emotional appeals in advertising in the Czech Republic and to propose recommendations fot their use with respect to selected product categories. Available secondary data as well as primary data should be used for the work. The thesis will define the theoretical basis of the researched issues and practical evaluation of the …more
 
 
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 21. 4. 2021

Thesis defence

  • Date of defence: 7. 6. 2021
  • Supervisor: Ing. Kateřina Matušínská, Ph.D.

Citation record

Full text of thesis

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Slezská univerzita v Opavě, Obchodně podnikatelská fakulta v Karviné

Silesian University in Opava

School of Business Administration in Karvina

Master programme / field:
Economics and Management / Business Economics and Management