Shodná zobrazení ve středoškolských učebnicích po roce 1860 – Bc. Viera Grendárová
Bc. Viera Grendárová
Master's thesis
Shodná zobrazení ve středoškolských učebnicích po roce 1860
Congruent mappings in secondary school courses
Abstract:
Cílem diplomové práce je zachytit vývoj výuky o shodných zobrazeních v českých zemích od roku 1860. Při vyhodnocování tohoto vývoje je vycházeno z učebnic matematiky, které se v jednotlivých úsecích daného časového období, používaly.Abstract:
In this thesis is chronicled the development of teaching congruent mappings in the Czech countries since 1860. It based on an analysis of mathematical textbooks, which have been used in particular parts of this period of time.
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 15. 5. 2008
Identifier:
https://is.muni.cz/th/v5t3y/
Thesis defence
- Date of defence: 11. 6. 2008
- Supervisor: RNDr. Pavel Šišma, Dr.
Citation record
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Masarykova univerzita, Přírodovědecká fakultaMasaryk University
Faculty of ScienceMaster programme / field:
Chemistry / Upper Secondary School Teacher Training in Mathematics
Theses on a related topic
-
Shodná zobrazení ve výuce geometrie na 1. stupni ZŠ
Anežka Ditrichová -
Shodná zobrazení v rovině a jejich využití v učivu 1. stupně ZŠ
Jana Jansová -
Osová a středová souměrnost ve výuce matematiky na 2. st. ZŠ s využitím dynamické geometrie
Tomáš SVAČINA -
Využití Cabri geometrie II ve vyučování matematice na 1. stupni ZŠ - souměrnost osová, středová, posunutí, otáčení
Jitka JÍCHOVÁ