Markéta DOLEŽALOVÁ

Bachelor's thesis

Etika reklamní komunikace - děti a reklama

Ethics of advertising communication - children and an advertisement
Abstract:
Reklama je důležitým nástrojem komunikace a působí na lidi, děti a mladistvé každý den. Reklamu je důležité usměrňovat, aby výrazně nevybočovala etice společnosti. Proto se reklama reguluje a jsou stanoveny zákonné normy obsahující mravní zásady veřejnosti. Práce je zaměřena na etiku reklamy v oblasti dětí a mladistvých, jelikož právě děti jsou často vystavené nepříznivým vlivům reklamy. Práce je rozdělena …more
Abstract:
Advertisement is an important instrument of communication and affects people, children, and teenagers every day. It is important to regulate the advertisement to not avert from the ethics of the society. This is the reason why the advertisement is regulated and the legal norms, which contain moral principles of community, are designated. The thesis is focused on the ethics of the advertisement oriented …more
 
 
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 13. 5. 2011
Identifier: 41617

Thesis defence

  • Supervisor: Ing. Julie Brožová

Citation record

The right form of listing the thesis as a source quoted

DOLEŽALOVÁ, Markéta. Etika reklamní komunikace - děti a reklama. Plzeň, 2011. bakalářská práce (Bc.). ZÁPADOČESKÁ UNIVERZITA V PLZNI. Fakulta ekonomická

Full text of thesis

Accessibility: Autor si přeje zpřístupnit práci veřejnosti až od 12. 05. 2012

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: ZÁPADOČESKÁ UNIVERZITA V PLZNI, Fakulta ekonomická

University of West Bohemia

Faculty of Economics

Bachelor programme / field:
Economics and Management / Retail Management

Theses on a related topic

All theses