Magdalena Kuntová

Master's thesis

Herecká tvorba – ztotožnění a odstup

Acting: Distancing and Entering

Abstract:
Herecká tvorba: Odstup a ztotožněníDiplomová práce se zabývá rozdíly mezi hereckými přístupy. Prvním je herectví s odstupem od postavy a druhým je ztotožňování herce s postavou. V práci se autorka inspirovala literaturou dvou hlavních představitelů těchto hereckých metod: D. Diderotem a K. S. Stanislavským. Práce porovnává oba přístupy a shrnuje, v čem tkví jejich metody. Zároveň autorka upřímně reflektuje …more
Abstract:
Acting: Distancing and EnteringThis diploma thesis focuses on two different approaches to acting. The first is acting while distancing from the character, the second involves entering the character. Two examples of these approaches are compared and surveyed: D. Diderot and K. S. Stanislavski. The author of this thesis was inspired by both methods and here reflects on her acting career and on the context …more
 

Keywords

herectví

Keywords

sebepoznání

Keywords

tvorba
 
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 24. 5. 2019

Thesis defence

  • Date of defence: 18. 9. 2019
  • Supervisor: Daria ULLRICHOVÁ
  • Reader: Juraj DEÁK

Citation record

Full text of thesis

Accessibility: Autor udělil v licenci souhlas s:
In the license agreement the author has granted the following:

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • Soubory jsou od 10. 2. 2021 dostupné: autentizovaným zaměstnancům ze stejné školy/fakulty, autentizovaným studentům ze stejné školy/fakulty
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Akademie múzických umění v Praze.Divadelní fakulta. Knihovna

Akademie múzických umění v Praze

Divadelní fakulta

Master programme / field:
Dramatická umění / Herectví činoherního divadla