Výtvarná edukace uprchlíků – muslimů na základních školách v České republice – Mgr. Eva Kaličinská, Ph.D.
Mgr. Eva Kaličinská, Ph.D.
Disertační práce
Výtvarná edukace uprchlíků – muslimů na základních školách v České republice
Art Education of Muslim Refugees in Primary Schools in the Czech Republic
Anotace:
Disertační práce si klade za cíl popsat postoj uprchlíků-muslimů ke vzdělávací oblasti Umění a kultura s důrazem na výtvarnou výchovu. Teoretická část je věnována obecnému ukotvení problematiky do širšího kontextu tématu migrace a představuje přístupy, které tvoří konceptuální rámec práce. Empirická část je věnována výzkumnému šetření, jehož cílem je prozkoumat, jak probíhá setkání uprchlíků-muslimů …víceAbstract:
The dissertation targets on describing Muslim refugee´s attitude to the educational field of Art and Culture emphasized on art. The teoretical part brings general anchoring in wider context of the refugee theme and introduces approaches, from the conceptual frame of the work is made. The empirical part concerns on research of the first refugee´s meeting with art and what this meeting brings them. It …více
Jazyk práce: čeština
Datum vytvoření / odevzdání či podání práce: 22. 1. 2019
Identifikátor:
https://is.muni.cz/th/wmejy/
Obhajoba závěrečné práce
- Obhajoba proběhla 21. 3. 2019
- Vedoucí: prof. PaedDr. Radek Horáček, Ph.D.
- Oponent: doc. Mgr.A. Pavel Noga, ArtD., doc. Mgr. Jitka Géringová, Ph.D.
Citační záznam
Plný text práce
Obsah online archivu závěrečné práce
Zveřejněno v Theses:- světu
Jak jinak získat přístup k textu
Instituce archivující a zpřístupňující práci: Masarykova univerzita, Pedagogická fakultaMasarykova univerzita
Pedagogická fakultaDoktorský studijní program / obor:
Specializace v pedagogice / Výtvarná výchova
Práce na příbuzné téma
-
Analýza výtvarných technik na základě aplikace vzdělávacího obsahu oboru Výtvarná výchova na základní škole speciální
Veronika Jirková -
Výtvarná výchova u žáků s poruchou autistického spektra
Petra Matoušková -
Výtvarná výchova na prvním stupni ZŠ v integrativním pojetí
Markéta Popelková -
Výtvarná výchova s arteterapeutickými prvky jako nástroj socioterapie klientů domova pro seniory
Ivana MERTOVÁ POBUCKÁ -
L O O K I N G F O R - ČLOVĚK - VIZUÁLNÍ OTISK DOBY Člověk, osobnost, vliv, popularita, zobecnění.... Projekt Looking zaměřuji na analýzu, bádání a realizaci oděvů kolekce, která čistě vychází z krušnohorského prostředí a soustřeďuje se na jedince, krajinu a místo. Jsme součástí prostoru, jenž se stal za mnoho posledních let prázdným prostorem, který těžko hledá vlastní tvář a identitu. Prostor severních Čech je specifickým prostorem, jehož přítomnost je silně ovlivněna jeho minulostí. Destinace severních Čech byla v minulosti centrem textilního a oděvního průmyslu, většina továren byla zrušena a bohužel nepřežila novou dobu. Projekt Looking hledá v minulosti řemeslnou tvorbu, na kterou se pozapomnělo, a přístupy tisku na materiál desén. Tyto přístupy modernizuje, aktualizuje a s využitím současných technologií znovu objevuje a představuje veřejnosti. Smyslem je navázat na neznámé tradice, na prostor, který jsme získali a ke kterému hledáme stále cestu a cit.
Jan LÖBL -
Marcela Zemanová, František Thun-Hohenstein (1809-1870). Biografie šlechtice v kontextu proměn společnosti 19. století. Předkládaná disertační práce je první ucelenou biografií hraběte Františka Thun-Hohensteina (1809-1870), jednoho z nejdůležitějších představitelů českého uměleckého života 2. třetiny 19. století. Práce sleduje dva hlavní okruhy zájmu. Prvním je Thunova soukromá sféra, kde se zabývá jeho dětstvím, výchovou, vzděláním a cestováním v kontextu rodinných strategií. Nejdůležitějším momentem je pak Thunův mesaliační sňatek.který uzavřel roku 1846 a jehož následkem pozbyl jako prvorozený dědické právo na rodinný fideikomis.Druhou linií, kterou práce sleduje, je veřejné působení Františka Thuna. Jsou zmíněny Thunovy aktivity v sociální a filantropické oblasti a jeho politická kariéra v době předbřeznové a během revoluce roku 1848. Největší pozornost však autorka věnuje Thunově činnosti v oblasti výtvarného umění a památkové péče.
Marcela ZEMANOVÁ -
Vzdělávání žáků v oblastech "Umění a kultura" a "Člověk a zdraví" na 1. stupni ZŠ
Barbora ŠUPKOVÁ -
Mezipředmětové vztahy a integrovaná výuka na úrovni plánovaného kurikula ve vzdělávacích oblastech Matematika a její aplikace a Umění a kultura
Lenka HAVLÍČKOVÁ