Analysis of Opening a Franchise versus an Independent Retail Food Business – Zdenka Hostova
Zdenka Hostova
Bachelor's thesis
Analysis of Opening a Franchise versus an Independent Retail Food Business
Analysis of Opening a Franchise versus an Independent Retail Food Business
Abstract:
This bachelor thesis deals with different ways of performing business within the retail food market. Special attention is paid to restaurant establishments, where it is relatively easy to start but more difficult to survive. The reader, as the potential business person, is introduced to two possibilities of penetrating into the market: by building up an independent restaurant or shop, or by becoming …moreAbstract:
Táto bakalárska práca sa zaoberá možnosťami podnikania v rámci trhu s maloobchodným predajom potravín. Zvláštna pozornosť je venovaná hlavne reštauračným zariadeniam, kde je pomerne ľahké začať, ale o to ťažšie udržať sa. Ako potencionálny podnikateľ sa čitateľ zoznámi s dvoma možnosťami ako preniknúť na trh: vybudovať si vlastnú nezávislú reštauráciu či obchod alebo sa stať súčasťou existujúcej a …more
Language used: English
Date on which the thesis was submitted / produced: 12. 5. 2010
Thesis defence
- Date of defence: 9. 6. 2010
- Supervisor: Joseph Ference
- Reader: Steven Schwartzhoff
Citation record
ISO 690-compliant citation record:
HOSTOVA, Zdenka. \textit{Analysis of Opening a Franchise versus an Independent Retail Food Business}. Online. Bachelor's thesis. Olomouc: Palacký University Olomouc, Filozofická fakulta. 2010. Available from: https://theses.cz/id/9am9ax/.
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- Soubory jsou od 12. 5. 2010 dostupné: světu
Univerzita Palackého
Filozofická fakultaBachelor programme / field:
Filologie / Angličtina se zaměřením na aplikovanou ekonomii
Theses on a related topic
-
Srovnání služeb na trhu s rychlým občerstvením
Hong Hanh Duong -
Podnikatelský plán pro založení restaurace s rychlým občerstvením
Hermann Salzer -
Spotřební chování zákazníků v restauracích s rychlou obsluhou
Jarmila ŠINDELÁŘOVÁ -
Organizační struktura restaurace McDonalds
Drabik Drabik -
Srovnání služeb na trhu s rychlým občerstvením
Hong Hanh Duong -
Analýza spokojnosti zákazníkov spoločnosti s rýchlym občerstvením
Viktória Grossová -
Komparace spotřebitelského chování generací na trhu s rychlým občerstvením
Lucie Kovářová -
Profil zákazníka restaurací McDonald´s v Liberci
Karel Hruboš
Name
Posted by
Uploaded/Created
Rights