Využití Unreal Enginu pro tvorbu didaktické hry – Bc. Erik Ženatý
Bc. Erik Ženatý
Master's thesis
Využití Unreal Enginu pro tvorbu didaktické hry
Use of Unreal Engine to create a didactic game
Abstract:
Diplomová práce se zaměří na možnost využití herního Unreal Enginu pro tvorbu didaktické hry do hodin matematiky na základních školách. Cílem teoretické části práce je popis základní orientace a ovládání Unreal Enginu a možnosti jeho využití v oblasti vzdělávání. Praktická část diplomové práce se zaměří na autorem vytvářenou didaktickou hru, která se bude věnovat učivu zlomků ze 7.třídy ZŠ včetně návrhu …moreAbstract:
The diploma thesis will focus on the possibility of using the Unreal Engine game engine to create a didactic game for mathematics classes at lower secondary schools. The theoretical part aims to describe the basic orientation and controls of Unreal Engine and its possible usage in education. The practical part of the diploma thesis focuses on a didactic game created by the author of this thesis, which …more
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 21. 4. 2023
Identifier:
https://is.muni.cz/th/fwfgk/
Thesis defence
- Date of defence: 19. 6. 2023
- Supervisor: Ing. Martin Dosedla, Ph.D.
- Reader: Mgr. Karel Picka, Ph.D.
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Masarykova univerzita, Pedagogická fakultaMasaryk University
Faculty of EducationMaster programme / field:
Lower Secondary School Teacher Training in Mathematics / Lower Secondary School Teacher Training in Technology and IT Education
Theses on a related topic
-
Technologie pro síťové hry v herním engine Unity
Tomáš Pagáč -
3D hra v engine Unity 3D
Jan Krejčí -
Virtual reality toolkit for the Unity game engine
Vojtěch Juránek -
2D herní engine na webové platformě
Martin Petýrek -
Vývoj herní aplikace v Unreal Engine
Michal Dvořák -
Herní Engine
Jiří Kotlán -
Nejvhodnější herní engine pro začátečníky
Lukáš Vacula -
Produkční řetězec assetů pro herní engine
Tien Dung Ngo