Pluralita časů a vyprávění ve vizuálním umění – Mgr. Marie Barešová
Mgr. Marie Barešová
Diplomová práce
Pluralita časů a vyprávění ve vizuálním umění
Plurality of Times and Storytelling in Visual Arts
Anotace:
Tato diplomová práce je výsledkem uvažování napříč uměními, výtvarnými technikami i obdobími lidské tvůrčí činnosti. Čas se vztahuje obecně k obrazům jako zcela přirozená veličina a divák má zároveň tendenci interpretovat zobrazené jako vyprávění. Úvodní kapitoly představují rozsáhlou množinu, pluralitu časů, a závěrečné případové studie představují možnosti uvažování nad kategoriemi času a vyprávění …víceAbstract:
This diploma thesis presents a summary of overthinking across arts, art techniques and also periods of human creativity. Time relates to images in general as a natural quantity and spectator has a tendency to interpret depicted as a storytelling. Introductory chapters present vast set, plurality of times, and closing case studies explain possible thinking about categories of time and storytelling through …víceKlíčová slova
výtvarné umění film vizuální umění čas vyprávění fine arts visual arts time storytelling
Jazyk práce: čeština
Datum vytvoření / odevzdání či podání práce: 3. 2. 2014
Identifikátor:
https://is.muni.cz/th/jzq6q/
Obhajoba závěrečné práce
- Obhajoba proběhla 11. 2. 2014
- Vedoucí: doc. PhDr. Ladislav Kesner, Ph.D.
Plný text práce
Obsah online archivu závěrečné práce
Zveřejněno v Theses:- světu
Jak jinak získat přístup k textu
Instituce archivující a zpřístupňující práci: Masarykova univerzita, Filozofická fakultaMasarykova univerzita
Filozofická fakultaMagisterský studijní program / obor:
Obecná teorie a dějiny umění a kultury / Dějiny umění
Práce na příbuzné téma
-
Pojem identita ve vizuální komunikaci Ve své práci se chci zaměřit na vztah pojmu identita a vizuální komunikace. Cílem je zkoumat a pojmenovat postupy, kterými se vizuální komunikace "vyrovnává s identitou" v kontextu aktuálních procesů a změn ve společnosti a poukázat na souvislosti s proměnou oboru samotného. Chci se zaměřit na silné vizuální a korporátní identity spojené s určitými hnutími a fenomény a na konkrétních příkladech popsat tyto tendence. Identita nahlížená z různých úhlů, identita jako vizuální komunikační kód, jako message, produkt, ale čím dál více jako dialog a role designéra coby aktivní a přímo zodpovědné složky podílející se na celém procesu. Získané informace a zkušenosti bych chtěla představit ve formě výstavního projektu a publikovat je. Následně pak chci vytvořit prakticky zaměřený přednáškový blok pro studenty vizuální komunikace.
Michaela LABUDOVÁ -
Výtvarné umění a vizuální kultura ve výuce matematiky
Eva Trojovská -
Vizuální poesie v časopise Výtvarné umění 1966
Michaela Jančálková -
Umění původních obyvatel Severní Ameriky a jeho vliv na vizuální umění
Barbora Pokorná -
Videoart jako prostředek reflexe aktivistických tendencí v současném výtvarném umění a vizuální kultuře
Vladislav ČERMÁK -
Podoby kýče a campu ve výtvarném umění a v současné vizuální kultuře
Michaela MATÚŠKOVÁ -
Za boha, krále a krásná umění. Buquoyové a vizuální umění v "dlouhém" 19. století
Hana Rudová -
When Colour Narrates: Colour as a Narrative Tool in Audio-visual Storytelling
Morten Larsen