Autorita učitele při výchově žáků na střední škole – Bc. Zbyněk Stránský
Bc. Zbyněk Stránský
Master's thesis
Autorita učitele při výchově žáků na střední škole
Teacher's authority in high school students' education
Abstract:
V práci jsou zpracovány autorita obecně, její rozdělení, vztah autority a výchovy, autorita učitele, možnosti budování autority, respekt k autoritám a částečně i problém kázně. Další oblastí, kterou jsem se zabýval, byl učitel a žák jako činitelé výchovně-vzdělávacího procesu. Rozebral jsem učitelovy pedagogické kompetence, pedagogické dovednosti a znalosti, osobnost učitele a současné téma feminizace …moreAbstract:
In my thesis I wrote about teacher’s authority, education, respect and discipline. I wrote about teachers and students and their competences, skills and knowledge and their specificities. My study is focused on actual level of teacher’s authority and reveals conections between authority, age, sex and subject.
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 14. 5. 2009
Identifier:
https://is.muni.cz/th/cvq7e/
Thesis defence
- Date of defence: 11. 6. 2009
- Supervisor: doc. PaedDr. Jana Škrabánková, Ph.D.
- Reader: PaedDr. Jan Šťáva, CSc.
Citation record
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Masarykova univerzita, Lékařská fakultaMasaryk University
Faculty of MedicineMaster programme / field:
Specializations in Health Science / Health Sciences
Theses on a related topic
-
The Most Common Mistakes in English Essays of Fourth-year High School Students
Klára Hrstková -
Teaching English to High School Students through Structured Drama
Renáta Ježová -
A Comparative Study of High School Students' Learning Styles in the Czech Republic and China
Meichen Zhang -
English Dialect Preferences of High School Students
Jan Balek -
Investigations into the Life Satisfaction of High School Students
Julius JANÁČEK -
Linguistic interference among high school students of English
Barbora NĚMCOVÁ -
Understanding motivation of Czech high school and university students to learn the English and French languages
Marie CSEVÁROVÁ -
The Integration of Selected Thematic Areas of the Cross-Curricular Subject Environmental Education into English Language Lessons
Alexandra Müllerová