Faktory ovlivňující vstup do podnikání u druhé generace Vietnamců v ČR – Ngoc Nguyen Van
Ngoc Nguyen Van
Master's thesis
Faktory ovlivňující vstup do podnikání u druhé generace Vietnamců v ČR
Factors influencing the entry into entrepreneurship of the second generation of Vietnamese in the Czech Republic
Abstract:
Vzhledem k tomu, že mnozí z druhé generace Vietnamců se již plně integrovala do české společnosti a na její trh práce, je důležité zjistit, jaké faktory je ovlivňují při vstupu na něj. Cílem práce je identifikovat faktory, které ovlivňují druhou generaci Vietnamců žijící v ČR při volbě, zda vstoupí do zaměstnání, nezávislého podnikání či zůstává aktivní v podnikání svých rodičů.Metoda: Tohoto cíle …moreAbstract:
Since many of the second-generation Vietnamese have already fully integrated into Czech society and its labour market, it is important to find out what factors affect their choice. The main objective of the thesis is to identify factors that influence the second generation of Vietnamese living in the Czech Republic, whether they enter employment, independent business or remain active in their parents …more
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 27. 2. 2018
Identifier:
http://www.vse.cz/vskp/eid/77560
Thesis defence
- Date of defence: 5. 6. 2019
- Supervisor: Martin Lukeš
- Reader: Jan Mareš
Citation record
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- autentizovaným zaměstnancům ze stejné školy/fakulty
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Vysoká škola ekonomická v Prazehttp://www.vse.cz/vskp/eid/77560
Vysoká škola ekonomická v Praze
Master programme / field:
Ekonomika a management / Management
Theses on a related topic
-
Second Generation in Czech Family Businesses and their impact on Business Model Innovations
Jan Prokop -
Podnikání a migrace: případ ukrajinské menšiny v ČR
Oleksandr Ohiienko -
Podnikání vietnamské menšiny v ČR
Ngoc Hanh Hanová -
Vliv interkulturity na maloobchodní podnikání ve vybrané destinaci
Markéta Hlaváčová -
Pozitiva a úskalí romského podnikání v kontextu sociální práce
Květa SHONOVÁ -
Rodinné podnikání (Family business)
Kateřina Fedoryakina -
Financial literacy among family business SMEs
Michel Kovac -
Second Generation in Czech Family Businesses and their impact on Business Model Innovations
Jan Prokop