Eva Kupcová

Master's thesis

Experimentální eye-tracking analýza vybraných vizuálních prvků společnosti Alensa, s.r.o.

Experimental eye-tracking analysis of chosen visual elements by company Alensa s.r.o.
Abstract:
Diplomová práce se zabývá analýzou vizuálních prvků společnosti Alensa, s. r. o. Tyto prvky byly zkoumány metodou eye-tracking, která byla doplněna dotazníkem. Teoretická část popisuje neuromarketing jako zastřešující disciplínu, z níž, spolu s dalšími technikami, eye-tracking vychází. Eye-tracking v online marketingu je úzce spjat s user experience, které je představeno ve vlastní kapitole. Samotnému …more
Abstract:
This diploma thesis deals with analysis of visual elements by company Alensa s.r.o. These elements were examined by using an eye-tracking method and supplemented by a questionnaire. The theoretical part describes neuromarketing as an “umbrella” discipline from which, along with some other techniques, the eye-tracking is based on. The eye-tracking in online marketing is closely linked with user experience …more
 
 
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 21. 5. 2015

Thesis defence

  • Date of defence: 25. 6. 2018
  • Supervisor: Michal Novák
  • Reader: Tomáš Kincl

Citation record

Full text of thesis

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • autentizovaným zaměstnancům ze stejné školy/fakulty
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Vysoká škola ekonomická v Praze
http://www.vse.cz/vskp/eid/72658

Vysoká škola ekonomická v Praze

Master programme / field:
Ekonomika a management / Management