Experimentální eye-tracking analýza vybraných vizuálních prvků společnosti Alensa, s.r.o. – Eva Kupcová
Eva Kupcová
Master's thesis
Experimentální eye-tracking analýza vybraných vizuálních prvků společnosti Alensa, s.r.o.
Experimental eye-tracking analysis of chosen visual elements by company Alensa s.r.o.
Abstract:
Diplomová práce se zabývá analýzou vizuálních prvků společnosti Alensa, s. r. o. Tyto prvky byly zkoumány metodou eye-tracking, která byla doplněna dotazníkem. Teoretická část popisuje neuromarketing jako zastřešující disciplínu, z níž, spolu s dalšími technikami, eye-tracking vychází. Eye-tracking v online marketingu je úzce spjat s user experience, které je představeno ve vlastní kapitole. Samotnému …moreAbstract:
This diploma thesis deals with analysis of visual elements by company Alensa s.r.o. These elements were examined by using an eye-tracking method and supplemented by a questionnaire. The theoretical part describes neuromarketing as an “umbrella” discipline from which, along with some other techniques, the eye-tracking is based on. The eye-tracking in online marketing is closely linked with user experience …more
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 21. 5. 2015
Identifier:
http://www.vse.cz/vskp/eid/72658
Thesis defence
- Date of defence: 25. 6. 2018
- Supervisor: Michal Novák
- Reader: Tomáš Kincl
Citation record
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- autentizovaným zaměstnancům ze stejné školy/fakulty
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Vysoká škola ekonomická v Prazehttp://www.vse.cz/vskp/eid/72658
Vysoká škola ekonomická v Praze
Master programme / field:
Ekonomika a management / Management
Theses on a related topic
-
Beyond Words: The Power of Visual Storytelling in the Graphic Novel Maus
Anastasiya Lashuk -
Visual Narrative in Watchmen
Lukáš PÁNEK -
The Influence of Elements of Store Atmosphere and Visual Merchandising (In-Store Music and Shop Window) on Consumer´s Purchase Decision
Nicole Procházková -
Eye tracking v podnikové prodejně firmy Váhala a spol. s r.o.
Tomáš Denk -
Hodnocení image pomocí Eye Tracking
Barbora Slavíková