Bc. David Vajčner

Bachelor's thesis

Sledování paprsku ve scéně s využitím konceptu průzkumníků

Ray-tracing with Concept of Explorers
Abstract:
Úkolem mé bakalářské práce bylo prostudovat vlastnosti grafů scény s hlavním zaměřením na knihovny OSG a ESG. Dále bylo nutné prostudovat mechanismy procházení grafů a v C++ implementovat sadu tříd a testovací aplikaci pro zobrazování OSG scény pomocí metody vrhání paprsků a při tom využít konceptu průzkumníků.
Abstract:
The task of my Bachelor Thesis was to study the properties of scene graphs, the main emphasis being on the libraries OSG and ESG. Hereafter it was necessary to study mechanisms of scene graph traversal and to implement the set of classes and testing application in C++ for rendering the OSG scene with the use of ray-tracing and to utilize the concept of explorers.
 
 
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 9. 2. 2006

Thesis defence

  • Date of defence: 9. 2. 2006
  • Supervisor: RNDr. Radek Ošlejšek, Ph.D.

Citation record

Full text of thesis

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Masarykova univerzita, Fakulta informatiky

Masaryk University

Faculty of Informatics

Bachelor programme / field:
Applied Informatics / Applied Informatics