Analyse des Lehrwerks "Studio d B1" aus phonetischer Sicht – Bc. Kateřina Hrnčířová
Bc. Kateřina Hrnčířová
Bachelor's thesis
Analyse des Lehrwerks "Studio d B1" aus phonetischer Sicht
Analysis of textbook "Studio d B1" from the phonetic point of view
Abstract:
In my bachalor thesis, I deal with analysis of the textbook „Studio d B1“ from the phonetic point of view. In the theoretical part I describe segmental and suprasegmental side of German language and I deal the basic phonetic concepts and I explain them. In the practical part of my thesis I analyse and evaluate the textbook and the pronunciation excercises.Abstract:
Ve své bakalářské práce se zabývám analýzou učebnice „Studio d B1“ z fonetického hlediska. V teoretické části popisuji segmentální a suprasegmentálni rovinu německého jazyk a věnují se základním fonetickým pojmům. V praktické části analyzuji a hodnotím učebnici a fonetická cvičení.
Language used: German
Date on which the thesis was submitted / produced: 12. 12. 2013
Identifier:
https://is.muni.cz/th/prpof/
Thesis defence
- Date of defence: 31. 1. 2014
- Supervisor: PhDr. Alena Kovářová
Citation record
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Masarykova univerzita, Pedagogická fakultaMasaryk University
Faculty of EducationBachelor programme / field:
Specialization in Education / Teacher Training in Foreign Languages - German Language
Theses on a related topic
-
The Impact of Phonetic Transcription on Pronunciation Proficiency
Natálie Neklapilová -
Ruská fonetická transkripce v učebnicích pro základní školy
Anna Koníčková -
Fonetický přepis češtiny: Aplikace pro Android
Katarína Petreková -
Analyse der deutschen Lehrwerke für Grundschulen aus phonetischer Sicht
Gabriela Sloupová -
Vowel Length in Pronunciation of Czech Speakers of English
Eliška PUSTÓWKOVÁ -
Vowel Quality and Stress Placement Tendencies Pronounced by Czech Speakers of English
Šárka Macková -
Vowel Length as a Cue to the Perception of Word-final Voicing by Czech Learners of English
Jan FUSÍK -
Imitation of English Coda-Voicing-Induced Vowel Duration Variability by Czech Learners
Daniel KOPECKÝ