Vztah herce a diváka v různých divadelních prostorech – Michal Balcar
Michal Balcar
Master's thesis
Vztah herce a diváka v různých divadelních prostorech
The relationship of actor and spectator in various areas of theater
Anotácia:
Tato práce popisuje vztahy mezi hledištěm a jevištěm a jejich vzájemné působení. Zabývá se vývojem divadelního prostoru v různých historických obdobích a pojmem site specific.Obsahuje souhrn základních pojmů týkajících se divadelního prostoru, diváka, publika, obecenstva a site specific. Opírá se o poznatky předních odborníků na daná témata. Cílem je analyzovat své dosavadní herecké zkušenosti nabyté …viacAbstract:
This study describes the relationship between auditorium and stage and their mutual interaction. It addresses the development of theatrical space troughout different historical periods and the concept of site specific. It contains a summary of basic terms concerning theatrical space, spectator, auditorium and site specific. It is based on works of leading experts on the topic.The main objective of …viacObhajoba závěrečné práce
- Obhajoba proběhla 23. 9. 2014
- Vedúci: Marie GROSSMANNOVÁ-MÁLKOVÁ
- Oponent: Eva SALZMANNOVÁ
Plný text práce
Právo: Autor udělil v licenci souhlas s: a) rozmnožováním díla jakýmikoliv prostředky a v jakékoliv formě, včetně formy elektronické b) bezúplatným rozšiřováním originálu Školního díla nebo jeho rozmnoženin pořízených podle písm. a) d) vystavováním originálu díla nebo jeho rozmnoženin podle písm. a) e) sdělováním veřejnosti všemi způsoby uvedenými v ustanovení § 18 až 23 autorského zákona, zejména pak živým provozování Školního díla a jeho přenosem a zpřístupňováním Školního díla způsobem, že kdokoliv může mít k němu přístup na místě a v čase podle své vlastní volby (tzn. především v síti Internet na webových stránkách Nabyvatele). In the license agreement the author has granted the following: a) by copying the University Work in any media and any form, including electronic form b) by disseminating the original of the University Work free of charge or copying it as described in a) hereof d) by issuing the original of the University Work or copying it as described in a) hereof e) by relaying it to the public in all forms stated in the provision of Sections 18 to 23 of the Copyright Act, particularly by the live performance of the University Work and its transmission and by publishing the University Work so that anyone can have access to it in a place and time of their choice (i.e. chiefly on the Assignee?s websites on the Internet)
Obsah online archivu závěrečné práce
Zveřejněno v Theses:- Soubory jsou od 27. 1. 2016 dostupné: autentizovaným zaměstnancům ze stejné školy/fakulty, autentizovaným studentům ze stejné školy/fakulty
Jak jinak získat přístup k textu
Instituce archivující a zpřístupňující práci: Akademie múzických umění v Praze.Divadelní fakulta. KnihovnaAkademie múzických umění v Praze
Divadelní fakultaMaster programme / odbor:
Dramatická umění / Herectví činoherního divadla
Práce na příbuzné téma
-
Výchova uměním bez "vciťování"? Brechtovo epické divadlo s přesahem do brněnského prostředí.
Petra Kopáčková -
Bertolt Brecht a fragmenty epického divadla naprieč kinematografiou
Gabriela Hoghová -
Vergleich der stilistischen Mittel in der Poesie von Gryphius bis Brecht
Pavel Urbanovský -
British Epic Theatre and the Influence of Bertolt Brecht on British Drama
Taťána Činovcová -
Antigoné: poetika moderních adaptací (Brecht, Anouilh, Uhde)
Petra VÍTKOVÁ -
Bertolt Brecht: "Dobrý člověk ze Sečuanu" - komplexní kostýmní řešení
Paulína Bočková -
Le théâtre épique de Bertolt Brecht et son influence sur la dramaturgie française
Pavla KŘESŤANOVÁ -
Bertolt Brecht Život Galileiho (možnosti interpretace B. Brechta v současném divadle)
Andrej Ďurik