Bc. Yulia Savelyeva

Master's thesis

Globální marketing a lokální kultura

Global marketing and local culture
Abstract:
Cílem diplomové práce je provést rozbor marketingové komunikace firmy Starbucks Corporation na českém trhu a případně navrhnout doporučení do budoucna. První část práce představuje rozvoj globálního marketingu, vliv globalizace a změny z toho plynoucí. Dále je rozebrán význam kultury v mezinárodním marketingu. Potom se práce věnuje popisu reklamní kampaně v globálním prostředí, standardizaci, glokalizaci …more
Abstract:
This thesis aims to analyze marketing communication of Starbucks Corporation in the Czech Republic and suggest future improvements. The first part of the thesis introduces developments of global marketing and addresses impacts and changes due to recent globalization processes. These areas are then followed by an analysis of importance of local customs in international marketing. The thesis then proceeds …more
 
 
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 12. 4. 2019

Thesis defence

  • Date of defence: 7. 6. 2019
  • Supervisor: Mgr. Jitka Cirklová, M.A.
  • Reader: PhDr. Petra Anýžová, Ph.D.

Citation record

Full text of thesis

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Vysoká škola finanční a správní