Bc. Terezie Jarošová
Master's thesis
Lockova pedagogika
Locke's pedagogy
Abstract:
Magisterská diplomová práce se zabývá pedagogikou Johna Locka a srovnává ji s dnešním pojetím pedagogiky. V první části práce je Lockova pedagogika detailně přiblížena z hlediska jejích hlavních oblastí. V druhé části práce jsou nejdůležitější aspekty Lockovy pedagogiky porovnány se současným pojetím pedagogiky. Cílem práce je zjistit, zda a v čem je Lockova pedagogika nadčasová a zda je možné čerpat …moreAbstract:
The master’s thesis deals with John Locke’s pedagogy and compares in with today’s concept of pedagogy. In the first part of the work, Locke’s pedagogy is explained in detail in terms of its main aspects. In the second part of the work, the most important aspects of Locke’s pedagogy are compared with the current concept of pedagogy. The goal of the thesis is to find out whether and in what ways Locke …more
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 20. 5. 2024
Identifier:
https://is.muni.cz/th/joy5g/
Thesis defence
- Date of defence: 20. 6. 2024
- Supervisor: prof. PhDr. Daniel Špelda, Ph.D.
- Reader: Mgr. Jakub Vojta, Ph.D.
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Masarykova univerzita, Filozofická fakultaMasaryk University
Faculty of ArtsMaster programme / field:
Upper Secondary School Teacher Training in Social Studies Basics / Upper Secondary School Teacher Training in Social Studies Basics
Theses on a related topic
-
John Locke z pohledu českých myslitelů
Lucie Šestáková -
Komenský versus John Locke a jejich přínos pro současnost
Nikol RUČKOVÁ -
John Locke a jeho liberální myšlení
Hana KOZÁKOVÁ -
Využití přístroje Balance Tutor v rehabilitaci LCA kolenního kloubu u sportovců
Markéta MRŇÁKOVÁ -
Využití Balance Tutor při terapii u roztroušené sklerózy
Barbora ROŽŇOVÁ -
The Mutual Influence of an Adult Learner and a Beginning Tutor in One-to-One Classes: a Case Study Based on Learning Style Preferences
Zuzana Habrovanská -
A New Role of an English Teacher: an E-tutor
Libuše Kohutová -
Analýza prostředí jazykových škol se zaměřením na vzdělávací společnost Tutor, s.r.o.
Táňa Maršíčková