Dominika Koblížková

Bachelor's thesis

Využití green marketingu v oblasti módního retailu

Abstract:
Bakalářská práce vyhodnocuje green marketing v módním průmyslu, a především pak v podnicích H&M a Zalando, zároveň navrhuje doporučení ohledně problematiky udržitelnosti v tomto odvětví. Použitými metodami pro sběr dat jsou dotazníkové šetření, obsahová analýza na webových stránkách H&M a Zalando a mystery shopping v prodejnách H&M. Nejvýznamnější zjištěním je, že podle 57 % respondentů …more
Abstract:
The bachelor's thesis evaluates green marketing in the fashion industry, and especially in H&M and Zalando companies, and at the same time proposes recommendations regarding the issue of sustainability in this industry. The methods used for data collection are questionnaire surveys, content analysis on the H&M and Zalando websites and mystery shopping in H&M stores. The most significant …more
 
 
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 20. 4. 2023

Thesis defence

  • Date of defence: 26. 6. 2023
  • Supervisor: Ing. et Ing. Nikola Sagapova
  • Reader: Ing. Marcela Juraszková

Citation record

Full text of thesis

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Vysoká škola technická a ekonomická v Českých Budějovicích

Institute of Technology and Business in České Budějovice

Bachelor programme / field:
Business Economics / Business Economics

Theses on a related topic

All theses