Jaroslav Jurečka
Bakalářská práce
Dostojevského dialog na jevišti
Dostojevsy´s Dialogue On Stage
Anotace:
Tato práce se věnuje analýze Bratrů Karamazových F.M. Dostojevského z hlediska dramatičnosti jeho dialogu a možnostem převedení do jevištního tvaru. Na základě zkoumání dramatizace Evalda Schorma, záznamu jeho vlastní inscenace, vlastní úpravy jeho adaptace a následné scénické realizace, se práce snaží specifikovat způsob Dostojevského práci s dramatičností v epické forměAbstract:
This work deal with analysis of Brothers Karamazov by F. M. Dostoevsky with special focus on dramatic principle in his dialogue and its potential to be transmitted to scenic form. Basing on dramatization by Evald Schorm, record of his performance, own adaptation of this text and following realization on stage, the work tries to specify how Dostoevsky uses the dramatic principle in his epic formKlíčová slova
herectvíKlíčová slova
dialogKlíčová slova
tvůrčí práceKlíčová slova
divadelní inscenace
Jazyk práce: čeština
Datum vytvoření / odevzdání či podání práce: 4. 6. 2018
Identifikátor:
http://hdl.handle.net/10318/13416
Obhajoba závěrečné práce
- Obhajoba proběhla 25. 6. 2018
- Vedoucí: Zuzana SÍLOVÁ
- Oponent: Jana KUDLÁČKOVÁ
Plný text práce
Právo: Autor udělil v licenci souhlas s: In the license agreement the author has granted the following:
Obsah online archivu závěrečné práce
Zveřejněno v Theses:- Soubory jsou od 6. 8. 2019 dostupné: světu
Jak jinak získat přístup k textu
Instituce archivující a zpřístupňující práci: Akademie múzických umění v Praze.Divadelní fakulta. KnihovnaAkademie múzických umění v Praze
Divadelní fakultaBakalářský studijní program / obor:
Dramatická umění / Režie-dramaturgie činoherního divadla
Práce na příbuzné téma
-
Analýza vztahu Ivana a čerta v inscenacích Bratrů Karamazových v režii Lukáše Hlavici a Vladimíra Morávka.
Barbora Sedláková -
Herecké téma ve vztahu k postavám u Dostojevského
Aminata Keita -
Orfeus, Herkules a rap: Rap jako výrazový prostředek divadelní inscenace. Kognitivně teatrologická analýza
Johana Jurášová -
Typologie využití filmu a filmové projekce v současné české divadelní produkci se zaměřením na inscenace brněnského HaDivadla
Markéta Tulisová -
Sluha dvou pánů: srovnání interpretace pražské, brněnské a ostravské inscenace
Veronika Polická -
Produkce inscenace Tanči nebo zemřeš v Divadle na Orlí
Kernová Kernová -
Proces vzniku a uvedení autorské divadelní inscenace v rámci amatérského divadla
Anna Buřičová -
Absolventská role - Fjodor Michajlevič Dostojevskij
Jiří Svoboda