Bc. Petr Dančák

Master's thesis

Uživatelská zkušenost ve virtuální realitě - vliv kamery a ovládání

User Experience in Virtual Reality - Effect of Camera and Controls
Abstract:
Tato práce se zabývá vlivem kamery a ovládání na uživatelský zážitek ve virtuální realitě. Vyskytuje se zde popis vývoje hry pro uživatelské testování rozdělený do kapitol návrh a implementace. Nemalou část práce tvoří uživatelská studie, která obsahuje analýzu zjištěných dat vzhledem k cybersickness, uživatelským pocitům a funkčnosti řešení. Data byla zjištěna pomocí dotazníků a ze záznamů dosažených …more
Abstract:
This work focuses on the effect of a camera and control on the user experience in virtual reality. The text describes a process of game development separated into chapters called design and implementation. A large part of the text deals with the user study, which contains analyses of the collected data with respect to cybersickness, user experience and functionality. Data were collected by using questionnaires …more
 
 
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 21. 5. 2024

Thesis defence

  • Date of defence: 19. 6. 2024
  • Supervisor: Mgr. Jiří Chmelík, Ph.D.
  • Reader: RNDr. David Kuťák

Citation record

Full text of thesis

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Masarykova univerzita, Fakulta informatiky