Mgr. Marie Hanková

Bachelor's thesis

Analýza kvalit a nedostatků v inkluzivních kompetencích pedagogů při vzdělávání žáků cizinců z pohledu odborných zaměstnanců pedagogicko-psychologických poraden

Analysis of teacher's inclusive competences for educating foreign pupils at elementary schools from the perspective of pedagogical and psychological counselling center's professionals
Abstract:
Tato práce se zabývá otázkou inkluzivních kompetencích pedagogů při vzdělávání žáků cizinců na základních školách. V teoretické části je předestřen koncept sociální exkluze, jíž jsou žáci cizinci ohroženi, a následně koncept sociální inkluze jako způsobu řešení rizika exkluze. To je reflektováno ve směřování vzdělávací politiky, kde se důležitým principem stává inkluzivní vzdělávání. To se pak promítá …more
Abstract:
The thesis deals with the issue of teachers' inclusive competences for educating foreign pupils at elementary schools. The first part outlines a social exclusion concept by which the foreign pupils are threatened and then social inclusion concept as a way of risk of exclusion solution. This is reflected in the direction of educational policy where inclusive education has become an important principle …more
 
 
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 27. 5. 2015

Thesis defence

  • Date of defence: 8. 6. 2015
  • Supervisor: Mgr. et Mgr. Eva Klepáčková
  • Reader: Mgr. Josef Horňáček, Ph.D.

Citation record

Full text of thesis

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Masarykova univerzita, Fakulta sociálních studií