Analýza kvalit a nedostatků v inkluzivních kompetencích pedagogů při vzdělávání žáků cizinců z pohledu odborných zaměstnanců pedagogicko-psychologických poraden – Mgr. Marie Hanková
Mgr. Marie Hanková
Bakalářská práce
Analýza kvalit a nedostatků v inkluzivních kompetencích pedagogů při vzdělávání žáků cizinců z pohledu odborných zaměstnanců pedagogicko-psychologických poraden
Analysis of teacher's inclusive competences for educating foreign pupils at elementary schools from the perspective of pedagogical and psychological counselling center's professionals
Anotace:
Tato práce se zabývá otázkou inkluzivních kompetencích pedagogů při vzdělávání žáků cizinců na základních školách. V teoretické části je předestřen koncept sociální exkluze, jíž jsou žáci cizinci ohroženi, a následně koncept sociální inkluze jako způsobu řešení rizika exkluze. To je reflektováno ve směřování vzdělávací politiky, kde se důležitým principem stává inkluzivní vzdělávání. To se pak promítá …víceAbstract:
The thesis deals with the issue of teachers' inclusive competences for educating foreign pupils at elementary schools. The first part outlines a social exclusion concept by which the foreign pupils are threatened and then social inclusion concept as a way of risk of exclusion solution. This is reflected in the direction of educational policy where inclusive education has become an important principle …víceKlíčová slova
inkluzivní kompetence inkluzivní vzdělávání pedagogicko-psychologická poradna sociální exkluze sociální inkluze speciální vzdělávací potřeby vzdělávací politika žák cizinec educational policy foreign pupils inclusive competences inclusive education pedagogical and psychological counselling center social exclusion social inclusion special educational needs
Jazyk práce: čeština
Datum vytvoření / odevzdání či podání práce: 27. 5. 2015
Identifikátor:
https://is.muni.cz/th/qqepu/
Obhajoba závěrečné práce
- Obhajoba proběhla 8. 6. 2015
- Vedoucí: Mgr. et Mgr. Eva Klepáčková
- Oponent: Mgr. Josef Horňáček, Ph.D.
Citační záznam
Citace dle ISO 690:
HANKOVÁ, Marie. \textit{Analýza kvalit a nedostatků v inkluzivních kompetencích pedagogů při vzdělávání žáků cizinců z pohledu odborných zaměstnanců pedagogicko-psychologických poraden}. Online. Bakalářská práce. Brno: Masarykova univerzita, Fakulta sociálních studií. 2015. Dostupné z: https://theses.cz/id/0ayijb/.
Plný text práce
Obsah online archivu závěrečné práce
Zveřejněno v Theses:- světu
Jak jinak získat přístup k textu
Instituce archivující a zpřístupňující práci: Masarykova univerzita, Fakulta sociálních studiíMasarykova univerzita
Fakulta sociálních studiíBakalářský studijní program / obor:
Sociální politika a sociální práce / Sociální politika a sociální práce
Práce na příbuzné téma
-
Komparace potřeb u klientů pedagogicko-psychologické poradny
Petra Šebková -
Zkušenost rodičů romských žáků s posouzením jejich dítěte v pedagogicko-psychologické poradně
Lenka SLÁMOVÁ -
Teachers’ views on accommodating learners of English with special educational needs
Nikola Bartošová -
Komunikativní kompetence žáků se specifickými poruchami učení v ZŠ
Lenka KUBESOVÁ -
Specifika realizované podpory u žáků s odlišnými kulturními a jinými životními podmínkami v inkluzivní škole
Kateřina Šimčíková -
Kompetence pedagogů ke vzdělávání žáků se SVP na základních školách
Romana TRŽILOVÁ -
Kompetence pedagoga ke vzdělávání žáků se speciálními vzdělávacími potřebami na 1. stupni vybraných základních škol
Markéta SYKOROVÁ -
Kompetence pedagoga ke vzdělávání žáků se speciálními vzdělávacími potřebami v primární škole
Dagmar DUCHKOVÁ