Comparison of formative and summative assessment in language testing – Nela NEDUCHALOVÁ
Nela NEDUCHALOVÁ
Bachelor's thesis
Comparison of formative and summative assessment in language testing
Comparison of formative and summative assessment in language testing
Abstract:
This thesis focuses on formative and summative evaluation. The thesis explores the advantages and disadvantages of these types of evaluation. The thesis aims to investigate the advantages and disadvantages of these types of assessment and provide an overview of examples of assessment techniques. The first part focuses on clarifying terms and definitions. The second part describes the effects and strategies …moreAbstract:
Tato bakalářská práce se zaměřuje na formativní a sumativní hodnocení. Cílem této bakalářské práce je cíl prozkoumat výhody a nevýhody těchto typů hodnocení a poskytnout přehled příkladů technik hodnocení. První část je zaměřena na objasnění pojmů a definic. Druhá část popisuje efekty a strategie hodnocení. V poslední části jsou uvedeny návrhy efektivních způsobů hodnocení jednotlivých jazykových dovedností …more
Language used: English
Date on which the thesis was submitted / produced: 21. 4. 2022
Thesis defence
- Supervisor: DR HAB Konrad Szcześniak
Citation record
ISO 690-compliant citation record:
NEDUCHALOVÁ, Nela. \textit{Comparison of formative and summative assessment in language testing}. Online. Bachelor's thesis. Olomouc: Palacký University Olomouc, Faculty of Education. 2022. Available from: https://theses.cz/id/0bsubn/.
The right form of listing the thesis as a source quoted
NEDUCHALOVÁ, Nela. Comparison of formative and summative assessment in language testing. Olomouc, 2022. bakalářská práce (Bc.). UNIVERZITA PALACKÉHO V OLOMOUCI. Pedagogická fakulta
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: UNIVERZITA PALACKÉHO V OLOMOUCI, Pedagogická fakultaPalacký University Olomouc
Faculty of EducationBachelor programme / field:
English: teaching focus / AJma-SPPmi
Theses on a related topic
-
Formativní hodnocení a jeho vliv na rozvoj učení žáků
Lucie Šinálová -
Formativní hodnocení žáků 2. stupně v hodinách anglického jazyka
Marie Horáková -
Zkušenosti se zaváděním formativního hodnocení v praxi na 2. stupni vybrané základní školy v hodinách českého jazyka
Simona Suchánková -
Formativní hodnocení v hodinách anglického jazyka na 2. st. ZŠ
Jitka Benešová -
Formativní a sumativní hodnocení ve vztahu ke školnímu klimatu
Ján Štefančík -
Ověření implementace metody Exploratory testování v podnikové praxi
Martina Bartošová -
Metody testování softwaru
Lukáš Váňa -
NEUROREHABILITAČNÍ ÚSTAVY VE SVĚTĚ organizace, používané testovací a terapeutické metody a procesy, návaznost na komunitní péči a zaměstnání)
Lucie Jakšíková
Name
Posted by
Uploaded/Created
Rights