Upper Secondary School Students’ Perceptions about Learner Autonomy in Preparation for B2 First – Bc. Martina Ambrozová
Bc. Martina Ambrozová
Master's thesis
Upper Secondary School Students’ Perceptions about Learner Autonomy in Preparation for B2 First
Upper Secondary School Students’ Perceptions about Learner Autonomy in Preparation for B2 First
Anotácia:
Tato diplomová práce zkoumá percepci autonomie a přesvědčení u studentů 4. ročníků gymnázií při přípravě na zkoušku B2 First (FCE) a staví na datech získaných od 61 studentů formou online dotazníku. Percepce autonomie i jejich přesvědčení je u studentů sledováno skrze pět proměnných, které byly určeny jako hlavní faktory ovlivňující autonomní chování u studentů. Autor dotváří kontext porovnáním výsledků …viacAbstract:
This diploma thesis focuses on learners’ perceptions about autonomy and their beliefs at upper secondary school in preparation for B2 First. It builds upon data collected from 61 students through an online questionnaire. This thesis reports on learners’ perception of autonomy and their beliefs which were examined concerning five key variables implicated by previous SLA studies. To provide the full …viac
Jazyk práce: English
Datum vytvoření / odevzdání či podání práce: 16. 5. 2023
Identifikátor:
https://is.muni.cz/th/fwixe/
Obhajoba závěrečné práce
- Obhajoba proběhla 12. 6. 2023
- Vedúci: B.A. Nicola Catherine Fořtová, M.A.
- Oponent: Mgr. Jana Kubrická, Ph.D.
Citační záznam
Plný text práce
Obsah online archivu závěrečné práce
Zveřejněno v Theses:- světu
Jak jinak získat přístup k textu
Instituce archivující a zpřístupňující práci: Masarykova univerzita, Filozofická fakultaMasaryk University
Faculty of ArtsMaster programme / odbor:
Upper Secondary School Teacher Education in English Language and Literature / Upper Secondary School Teacher Education in English Language and Literature
Práce na příbuzné téma
-
Upper Secondary School Students' Beliefs about English Language Learning
Pavlína Skalová -
Motivation to Learn English: An Inquiry into In-class and Extramural Motivation of Czech Upper-Secondary School Students
Tímea Petrovičová -
Peer Review of Written Assignments: Action Research at a Czech Upper Secondary School
Petra Vybíralová -
Student-created videos project to enhance speaking and writing skills at upper-secondary grammar school
David Dvořák -
City representation offices in Brussels: which practices for which objectives? A comparative study inside Influencing strategies and administrative best practices for cities acting individualy at the European level
Théo Fievet -
Learner Beliefs about English Language Learning as an Important Aspect of a Learner-centred Approach
Marie Stodolová -
A closer look at learner autonomy – a qualitative study
Matouš Hořínek