Politika cen malých hotelů ve zvolené destinaci – Bc. Eduard Tumoyan
Bc. Eduard Tumoyan
Bachelor's thesis
Politika cen malých hotelů ve zvolené destinaci
Price policy of small hotels in the chosen destination
Abstract:
Tato bakalářská práce se zaměřuje na podrobný průzkum a analýzu různých cenových strategií používaných v hotelovém průmyslu. Obsahuje přehled metodik, jakými hotely určují ceny svých služeb, včetně penetrace trhu, dynamických cen, slevových programů, cen orientovaných na specifické segmenty trhu a dalších. Každá strategie je analyzována a ilustrována konkrétními příklady z praxe. Výsledky této práce …moreAbstract:
This bachelor's thesis focuses on a detailed exploration and analysis of various pricing strategies used in the hospitality industry. It includes an overview of methodologies by which hotels determine the prices of their services, including market penetration, dynamic pricing, discount programs, prices oriented towards specific market segments, and others. Each strategy is analyzed and illustrated …more
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 15. 6. 2023
Identifier:
https://is.ucp.cz/th/ii2g5/
Thesis defence
- Date of defence: 12. 9. 2023
- Supervisor: Ing. Eliška Smotlachová
- Reader: Ing. Karolina Macháčková, Ph.D.
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- no one
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: University College Prague – Vysoká škola mezinárodních vztahů a Vysoká škola hotelová a ekonomická s.r.o.University College Prague – University of International Relations and Institute of Hospitality Management and Economics, Ltd.
Bachelor programme / field:
Hospitality Management, Tourism and Marketing / Hospitality Management
Theses on a related topic
-
Analysis of new retail business formats & Development Strategy Analysis of Yonghui Superstores new retail business
Xin Yao Lu -
Market Analysis and Price Analysis of Agricultural Tyres Market in France: Case Study Mitas
Tomáš Husták -
Cenová strategie společnosti v souvislosti s udržitelným rozvojem společnosti v aktuálním konkurenčním prostředí. Aktuální strategie reálných společností a důsledky na jejich další vývoj, vliv na rozvoj oboru a ekonomiku odvětví
Jan Frank -
Náklady a výnosy ve vztahu k tvorbě cen pro maloobchod a velkoobchod
Lucie OPATRNÁ -
Porovnání cenové strategie vybraných obchodních jednotek
Žaneta Maroušková -
Zhodnocení cenové strategie ve výrobním podniku
Jakub Demel -
Spoločenská zodpovednosť firiem a hotelový management
Martina Trubanová -
Využití nástrojů time managementu v hotelovém průmyslu
Miloslav Smrž