The Language of Food Advertisements - Characteristics of Selected Language Means in Food Advertisements – Michaela MRKÁČKOVÁ
Michaela MRKÁČKOVÁ
Bachelor's thesis
The Language of Food Advertisements - Characteristics of Selected Language Means in Food Advertisements
The Language of Food Advertisements - Characteristics of Selected Language Means in Food Advertisements
Abstract:
The main objective of the Bachelor´s thesis is to analyse selected language means in printed English food advertisements. The Bachelor´s thesis is divided into the theoretical and practical part. The first chapter provides the explanation of marketing mix. The following chapter is concerned with the various definitions of advertising, the advertisements for various target groups as well as with advertising …moreAbstract:
Předkládaná bakalářská práce pojednává o jazykových prostředcích v tištěných reklamách na jídlo. Jazykové prostředky zkoumá v morfologické, lexikální a syntaktické rovině jazyka. Bakalářská práce je rozdělena na teoretickou a praktickou část. Po úvodu je věnována pozornost marketingu, především marketingovému mixu. Dále je uvedeno několik definic reklamy a dochází k podrobnějšímu zkoumání reklam pro …more
Language used: English
Date on which the thesis was submitted / produced: 28. 4. 2015
Accessible from:: 31. 12. 2999
Thesis defence
- Supervisor: Mgr. Lenka Dejmalová
Citation record
ISO 690-compliant citation record:
MRKÁČKOVÁ, Michaela. \textit{The Language of Food Advertisements - Characteristics of Selected Language Means in Food Advertisements}. Online. Bachelor's thesis. Plzeň: University of West Bohemia, Faculty of Philosophy and Arts. 2015. Available from: https://theses.cz/id/0dnfyc/.
The right form of listing the thesis as a source quoted
MRKÁČKOVÁ, Michaela. The Language of Food Advertisements - Characteristics of Selected Language Means in Food Advertisements. Plzeň, 2015. bakalářská práce (Bc.). ZÁPADOČESKÁ UNIVERZITA V PLZNI. Fakulta filozofická
Full text of thesis
Accessibility: Autor si nepřeje zpřístupnění práce veřejnosti
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- Soubory jsou nedostupné.
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: ZÁPADOČESKÁ UNIVERZITA V PLZNI, Fakulta filozofickáVázaný výtisk práce naleznete v Univerzitní knihovně ZČU, více na http://www.knihovna.zcu.cz/kvalifikacni-prace/
University of West Bohemia
Faculty of Philosophy and ArtsBachelor programme / field:
Linguistics / Foreign Languages for Business
Theses on a related topic
-
Způsoby tvoření slov v angličtině a češtině
Michaela FICENECOVÁ -
Marketingový mix vybrané jazykové školy
Monika KRÁLOVÁ -
Marketingový mix Jazykové školy Presto
Klára Zapletalová -
Marketingový a komunikační mix Českých drah a Rossijskich železnych dorog
Klára Švecová -
Marketingový mix Jazykové školy Presto
Klára Zapletalová -
A Marketing Mix of a Selected Company
Jiří Boček -
An Analysis of an Application of a Marketing Mix of the Company Elisoft, s.r.o.
Viktorie Fojtíková -
Analýza konkurence společnosti DOCEO - Jazyková škola s právem státní jazykové zkoušky, s.r.o.
Oleg Podsadny