Marketingstrategie der Firma DHL / Marketingová strategie firmy DHL – Markéta KAĎORKOVÁ
Markéta KAĎORKOVÁ
Bachelor's thesis
Marketingstrategie der Firma DHL / Marketingová strategie firmy DHL
Marketing Strategy of DHL Company
Abstract:
This bachelor thesis deals with marketing strategy of DHL Company. The theoretical part is focused on explanation of basic economic term such as marketing, marketing strategy and marketing mix, but also describes the organisation of DHL Company into divisions and its strategies. The practical part consists of interpretation of questionnaires and SWOT analysis. The aim of the practical part is to find …moreAbstract:
Bakalářská práce se zabývá marketingovou strategií firmy DHL. Teoretická část je zaměřena nejen na vysvětlení základních ekonomických pojmů, jako je marketing, marketingová strategie a marketingový mix, ale i na rozdělení divizí firmy DHL a její strategie. Praktická část se skládá z vyhodnocených dotazníků a SWOT analýzy. Cílem praktické části je zjistit, jak je firma DHL známá mezi veřejností a poukázat …more
Language used: German
Date on which the thesis was submitted / produced: 19. 4. 2013
Accessible from:: 19. 4. 2013
Thesis defence
- Date of defence: 20. 5. 2013
- Supervisor: Mgr. Martin Mostýn, Ph.D.
Citation record
The right form of listing the thesis as a source quoted
KAĎORKOVÁ, Markéta. Marketingstrategie der Firma DHL / Marketingová strategie firmy DHL. Ostrava, 2013. bakalářská práce (Bc.). OSTRAVSKÁ UNIVERZITA V OSTRAVĚ. Filozofická fakulta
Full text of thesis
Accessibility: Autor si přeje zpřístupnit práci veřejnosti od 19.4.2013
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- Soubory jsou od 19. 4. 2013 dostupné: autentizovaným zaměstnancům ze stejné školy/fakulty, autentizovaným studentům ze stejné školy/fakulty
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: OSTRAVSKÁ UNIVERZITA V OSTRAVĚ, Filozofická fakultaUniversity of Ostrava
Faculty of ArtsBachelor programme / field:
Philology / German for Business
Theses on a related topic
-
Marketingová strategie jako základ komunikační strategie Městské knihovny Frýdek-Místek, příspěvkové organizace
Pavel Machala -
Marketingová strategie jako základ efektivní komunikační strategie organizace
Sylva Dokoupilová -
Marketingová strategie vybraného podniku
Sára Maršálová -
Marketingová strategie zvoleného podniku
Klára Vitoušková -
Marketingová strategie firmy v oblasti realitních služeb
Marie Neubauerová -
Marketingová strategie vybraného podniku
Hana Báborová -
Marketingová strategie společnosti Invia.cz, a.s.
Ondřej Mikšík -
Marketingová strategie vybraného podniku
Natálie Korkešová