Bc. Jitka Škorvagová

Master's thesis

Approcci didattici e apprendimento basato sui compiti per l'italiano L2

Teaching approaches and task-based language learning for Italian L2
Abstract:
The thesis deals with teaching methods, in particular with Task-based Language Teaching. The first part of the thesis deals with the relationship between the first language and the second language in context of the teaching methods, with terminology a with three chosen methods. The second part of the thesis deals with the Task-based Language Teaching, especially with the concept of task, types of tasks …more
Abstract:
Tato diplomová práce se zabývá výukovými metodologiemi s konkrétním zaměřením na metodologii úkolovou, neboli task-based, ve výuce italštiny jako cizího jazyka. V první části se práce zabývá otázkou vztahu mateřského a vyučovaného jazyka ve spojitosti s výukovými meotodologiemi, terminologií a konkrétními třemi metodologiemi. V druhé části se pak práce zabývá metodologií úkolovou, a to především konceptem …more
 
 
Language used: Italian
Date on which the thesis was submitted / produced: 9. 8. 2016

Thesis defence

  • Date of defence: 9. 9. 2016
  • Supervisor: Ph.D. Alessandro Bitonti
  • Reader: Mgr. Kateřina Garajová, Ph.D.

Citation record

Full text of thesis

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Masarykova univerzita, Filozofická fakulta