Approcci didattici e apprendimento basato sui compiti per l'italiano L2 – Bc. Jitka Škorvagová
Bc. Jitka Škorvagová
Master's thesis
Approcci didattici e apprendimento basato sui compiti per l'italiano L2
Teaching approaches and task-based language learning for Italian L2
Abstract:
The thesis deals with teaching methods, in particular with Task-based Language Teaching. The first part of the thesis deals with the relationship between the first language and the second language in context of the teaching methods, with terminology a with three chosen methods. The second part of the thesis deals with the Task-based Language Teaching, especially with the concept of task, types of tasks …viacAbstract:
Tato diplomová práce se zabývá výukovými metodologiemi s konkrétním zaměřením na metodologii úkolovou, neboli task-based, ve výuce italštiny jako cizího jazyka. V první části se práce zabývá otázkou vztahu mateřského a vyučovaného jazyka ve spojitosti s výukovými meotodologiemi, terminologií a konkrétními třemi metodologiemi. V druhé části se pak práce zabývá metodologií úkolovou, a to především konceptem …viac
Jazyk práce: Italian
Datum vytvoření / odevzdání či podání práce: 9. 8. 2016
Identifikátor:
https://is.muni.cz/th/yh95e/
Obhajoba závěrečné práce
- Obhajoba proběhla 9. 9. 2016
- Vedúci: Ph.D. Alessandro Bitonti
- Oponent: Mgr. Kateřina Garajová, Ph.D.
Citační záznam
Plný text práce
Obsah online archivu závěrečné práce
Zveřejněno v Theses:- světu
Jak jinak získat přístup k textu
Instituce archivující a zpřístupňující práci: Masarykova univerzita, Filozofická fakultaMasaryk University
Faculty of ArtsMaster programme / odbor:
Teacher Training for Secondary Schools / Upper Secondary School Teacher Training in Italian Language and Literature
Práce na příbuzné téma
-
Souvislost mezi výkonem v Anti-saccade task a testech Go/No-go task a Stop-signal task
Martina Fabianová -
Reliance on conscious and unconscious information processing in the Iowa gambling task: The effect of task complexity
Dana Brhelová -
Designing and Implementing a Task-Based Teaching Sequence for Enhancing Pupils' Learning Experience
Veronika Blechová -
Vplyv tréningu súčasného vykonávania dvoch úloh (dual task training) na chôdzu a stabilitu u pacientov s Parkinsonovou chorobou
Lenka Lindtnerová -
Implementing task-based teaching for English language students at the A2 level within small groups using authentic materials to build confidence in practical language use
Iveta Procházková -
Programování task systému: Webová aplikace
Petr Martinec -
Kognitivní modelování výkonu v Iowa Gambling Task: aplikace na data pacientů s Parkinsonovou nemocí
Martin Šmíra -
Secure Temperature And Workload Aware Task Scheduler for Linux Kernel
Suresh Kumar Baddipudi