Franšízingová smlouva v kontextu nové soukromoprávní úpravy – Kateřina Tošilová
Kateřina Tošilová
Master's thesis
Franšízingová smlouva v kontextu nové soukromoprávní úpravy
Franchise agreement in the context of the new private law
Abstract:
Cílem této práce je shrnutí základních pojmů a pravidel z oblasti franchisingu. Tento typ podnikání je zevrubně popsán a následně praktikován na příkladu postupu založení fran-chisingového obchodu.Abstract:
The main aim of this final thesis is to sum up basic terms and fundamental rules for fran-chise branch of economy. With respect to comprehensiveness of its subject, this thesis foremost describes main topics regarding franchising and therefore applies summarized knowledge on practical example based on franchise company foundation procedure.
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 23. 6. 2014
Identifier:
http://www.vse.cz/vskp/eid/56290
Thesis defence
- Date of defence: 4. 6. 2015
- Supervisor: Zbyněk Švarc
- Reader: Jiřina Hásová
Citation record
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- autentizovaným zaměstnancům ze stejné školy/fakulty
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Vysoká škola ekonomická v Prazehttp://www.vse.cz/vskp/eid/56290
Vysoká škola ekonomická v Praze
Master programme / field:
Mezinárodní ekonomické vztahy / Podnikání a právo
Theses on a related topic
-
Postavení franchisingové smlouvy podle české právní úpravy
Kateřina JARKOVSKÁ -
Franchisingová smlouva
Lucie Tomšová -
Vyhodnocení ekonomického přínosu z pronájmu čerpací stanice pod franchisingovou smlouvou
Tomáš Švechovič -
Franchisingové smlouvy v judikatuře a právní praxi
Aleš Jirátko -
Application of VAT on intracommunity supplies of goods and services and its potential improvements
Elizaveta Shmeleva -
Social Networks and its marketing potential for Small and Medium Enterprises (SME).
Darya Ussatova -
The consumer basket of goods and services for non-working pensioners in Perm Krai
Alina Blazhina -
Motivy pro online hodnocení výrobků a služeb a jeho vliv na nákupní rozhodování
Jakub Frýbl