Zobrazení genderu v učebnicích anglického jazyka – Bc. Hana KOTONSKÁ
Bc. Hana KOTONSKÁ
Master's thesis
Zobrazení genderu v učebnicích anglického jazyka
Gender Representation in EFL Textbooks
Abstract:
This thesis focuses on gender, specifically, to what degree and in what matter gender is represented in selected EFL textbooks used in the Czech Republic. A part of this thesis is also a characteristic of gender, its impact on a development of an individual and how the perception of gender is affected by language.Abstract:
Tato práce je zaměřena na gender, konkrétně, v jaké míře a jakým způsobem je zobrazen ve vybraných učebnicích anglického jazyka používaných v České republice. Součástí práce je také charakteristika genderu, jeho vliv na vývoj jedince a jak je vnímání genderu ovlivněno jazykem.
Language used: English
Date on which the thesis was submitted / produced: 19. 6. 2019
Thesis defence
- Supervisor: Mgr. Blanka Babická, Ph.D.
Citation record
The right form of listing the thesis as a source quoted
KOTONSKÁ, Hana. Zobrazení genderu v učebnicích anglického jazyka. Olomouc, 2019. diplomová práce (Mgr.). UNIVERZITA PALACKÉHO V OLOMOUCI. Pedagogická fakulta
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: UNIVERZITA PALACKÉHO V OLOMOUCI, Pedagogická fakultaPalacký University Olomouc
Faculty of EducationMaster programme / field:
Teaching at Primary and Lower Secondary Schools / UAJ-UVZ
Theses on a related topic
-
Role genderu ve výchovně-vzdělávacím proecesu
Martin POLÁCH -
Příběh Sacagawei: Otázky genderu a původu
Anna TLUSTÁ -
Význam genderu a sexuality v Levé ruce temnoty od Le Guinové
Nikola LEHOCKÁ -
Analýza učebnic angličtiny z hlediska reprezentace genderu
Renáta LUPIEŃSKÁ -
Evaluace vybraných jazykových učebnic z pohledu genderu a mizení příkladů podporujících konzervativní hodnoty
Andrea Ječmínková -
Projekt výuky zaměřené na koncept genderu
Barbora Vtelenská
Name
Posted by
Uploaded/Created
Rights