Michaela MACHALOVÁ

Master's thesis

Communicating science to students: exploring the modes in videos and their potential for CLIL

Communicating science to students: exploring the modes in videos and their potential for CLIL
Abstract:
The aim of this thesis is the multimodal analysis of educational videos and their use in teaching using the CLIL method. This thesis is divided into theoretical, analytical, and didactic parts. The theoretical part introduces the history, methodology, and advantages and disadvantages of the CLIL method. This thesis approaches the topic of educational videos in a learning environment and their role …more
Abstract:
Cílem této práce je multimodální analýza populárně naučných videí a jejich využití ve výuce za pomocí metody CLIL. Tato práce je rozdělena na teoretickou, analytickou a didaktickou část. Teoretickí část představuje historii, metodologii a zhodnocení výhod a nevýhod vyučovací metody CLIL. Déle tato práce přibližuje téma populárně naučných videé v edukačním prostředí a jejich roli ve zlepšení jazykových …more
 
 
Language used: English
Date on which the thesis was submitted / produced: 10. 5. 2024
Accessible from:: 31. 12. 2999

Thesis defence

  • Supervisor: Mgr. Renata Tomášková, Dr.

Citation record

The right form of listing the thesis as a source quoted

MACHALOVÁ, Michaela. Communicating science to students: exploring the modes in videos and their potential for CLIL. Ostrava, 2024. diplomová práce (Mgr.). OSTRAVSKÁ UNIVERZITA. Filozofická fakulta

Full text of thesis

Accessibility: Autor si nepřeje zpřístupnění práce veřejnosti

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • Soubory jsou nedostupné.
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: OSTRAVSKÁ UNIVERZITA, Filozofická fakulta