Reading with the blind mind: qualitative study – Bc. Kristýna Slámová
Bc. Kristýna Slámová
Bachelor's thesis
Reading with the blind mind: qualitative study
Reading with the blind mind: qualitative study
Abstract:
Tato práce se věnuje tomu, jak lidé s aphantasií prožívají čtení. První část je zaměřená na to, co pojem aphantasie znamená, jak může člověka ovlivnit, jak se diagnostikuje ve výzkumu a jak se výzkum spojený s ní postupně vyvíjel. Druhou částí je kvalitativní výzkum realizovaný s pomocí polostrukturovaného dotazníku prostřednictvím rozhovorů s lidmi, kteří se identifikují jako aphantazijní. Při výběru …moreAbstract:
This bachelor’s work is devoted to how people with aphantasia experience reading. The first part focuses on what the term aphantasia means, how it can affect a person, how it’s diagnosed in research, and how research connected with it has evolved over time. The second part is qualitative research carried out with the help of a semi-structured questionnaire through interviews with people who identify …more
Language used: English
Date on which the thesis was submitted / produced: 1. 7. 2022
Identifier:
https://is.muni.cz/th/ix8qs/
Thesis defence
- Date of defence: 30. 8. 2022
- Supervisor: Mgr. Tomáš Marek
- Reader: Mgr. Jan Vokřál
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Masarykova univerzita, Filozofická fakultaMasaryk University
Faculty of ArtsBachelor programme / field:
Information and Library Studies / Information and Library Studies
Theses on a related topic
-
Maladaptive daydreaming and vividness of visual imagery
Aneta Gronová -
Senzorická senzitivita, osobnostné dimenzie a mindfulness ako prediktory živosti vizuálnej predstavivosti
Alexandra Ružičková -
Political and technological imagination of the Planetary
Lukáš Likavčan -
Proces čtení v estetické teorii: konkretizace a akt čtení
Kateřina Kalousová -
Podpora čtení v situaci společného čtení žáků 1. stupně základní školy
Tereza Šopíková -
Čtení SFUMATO jako efektivní metoda výuky prvopočátečního čtení na základní škole praktické
Dagmar Kalová -
Porovnání úrovně hlasitého čtení a čtení s porozuměním u žáků 2. ročníku základní školy
Vlasta Moravcová -
Vývoj učebnic angličtiny řady Headway se zaměřením na rozvoj řečové dovednosti čtení na úrovni B1
Kateřina Havlíková