Vizuální pozornost vůči varovným zprávám na obalu nápoje – Eliška Hladíková
Eliška Hladíková
Diplomová práce
Vizuální pozornost vůči varovným zprávám na obalu nápoje
Visual attention to warning labels on beverage packaging
Anotace:
Cílem této diplomové práce je zjistit, jak varovné zprávy na obalu slazeného nápoje ovlivňují vizuální pozornost spotřebitele. V diplomové práci je analyzován vliv varovných zpráv umístěných na obalu slazeného nápoje na recall, vnímání produktu spotřebitelem a na kupní záměr spotřebitele. Na základě poznatků z literární rešerše byly stanoveny výzkumné hypotézy. Cíle bylo dosaženo za využití metodického …víceAbstract:
The aim of this diploma thesis is to find out how warning labels on the packaging of a sweetened beverage influence the visual attention of the consumer. The diploma thesis analyzes the influence of warning messages placed on the packaging of a sweetened beverage on recall, consumer perception of the product and on the consumer's purchase intention. Research hypotheses were established based on findings …více
Jazyk práce: čeština
Datum vytvoření / odevzdání či podání práce: 15. 12. 2022
Identifikátor:
https://vskp.vse.cz/eid/88513
Obhajoba závěrečné práce
- Obhajoba proběhla 26. 1. 2023
- Vedoucí: Daria Gunina
- Oponent: Michal Novák
Plný text práce
Obsah online archivu závěrečné práce
Zveřejněno v Theses:- autentizovaným zaměstnancům ze stejné školy/fakulty
Jak jinak získat přístup k textu
Instituce archivující a zpřístupňující práci: Vysoká škola ekonomická v Prazehttps://vskp.vse.cz/eid/88513
Vysoká škola ekonomická v Praze
Magisterský studijní program:
Management
Práce na příbuzné téma
-
The effect of aesthetic product presentation on consumer perception and purchase making: The case of Candelae Stories
Anastasiia Donchenko -
Cultural Effects on Consumer Behavior and Marketing Mix for a Global Company – India and Czech Republic Comparison
Ashish Kumar -
Consumer perception of the dermo cosmetics brand in the Czech Republic, Slovakia, and Hungary: case study L´Oréal Vichy
Nikola Lomenčíková -
Transforming Fashion Marketing with AI: Possibilities of Artificial Intelligence in Shaping Brand Perception and Consumer Trust
Jan-Michel Gawinski -
Consumer awareness and perception of CSR activities of two companies in the beverage industry
Sabina Ismailova -
A comparative analysis of consumer’s perception of hotel restaurants in Great Britain and New Zealand (Relationship marketing study)
Jana Nekudová