Krajina jako artefiletické téma (modelový příklad – land art) – Mgr. Daniela Drnková
Mgr. Daniela Drnková
Bakalářská práce
Krajina jako artefiletické téma (modelový příklad – land art)
Landscape as an art-philetics topic (model example – land art)
Anotace:
Hlavním tématem práce je odborná průprava osob zprostředkovávajících umění a její zkvalitňování. Prostřednictvím vymezení klíčových oblastí, které se na interpretaci a poznávání umění zaměřují (muzejní instituce a škola) je definována hlavní cílová skupina – výtvarní pedagogové. Jednoduchá analýza jejich univerzitní průpravy a komparace s požadavky RVP odhaluje slabé stránky tohoto vzdělávacího cyklu …víceAbstract:
The main topic of this diploma work is an education of persons, who are concerned with mediation and interpretation of art, and its quality improvement. These persons are represented by art teachers. The analysis of their university training and its comparison with General educational program shows weak points of this training. On the basis of these findings the application part of the work makes a …více
Jazyk práce: čeština
Datum vytvoření / odevzdání či podání práce: 18. 5. 2011
Identifikátor:
https://is.muni.cz/th/u5hwb/
Obhajoba závěrečné práce
- Obhajoba proběhla 13. 6. 2011
- Vedoucí: doc. Mgr. Petr Novotný, Ph.D.
Citační záznam
Plný text práce
Obsah online archivu závěrečné práce
Zveřejněno v Theses:- světu
Jak jinak získat přístup k textu
Instituce archivující a zpřístupňující práci: Masarykova univerzita, Filozofická fakultaMasarykova univerzita
Filozofická fakultaBakalářský studijní program / obor:
Pedagogika / Pedagogika
Práce na příbuzné téma
-
Aktivizace vnímání výtvarného umění v projektech typu art week
Irena Rodriguez Točíková -
Poselství výšivky v současném umění a ve výchově uměním (aspekty výšivky a její kulturní a společenský přesah)
Daniela Mikulášková -
Marcela Zemanová, František Thun-Hohenstein (1809-1870). Biografie šlechtice v kontextu proměn společnosti 19. století. Předkládaná disertační práce je první ucelenou biografií hraběte Františka Thun-Hohensteina (1809-1870), jednoho z nejdůležitějších představitelů českého uměleckého života 2. třetiny 19. století. Práce sleduje dva hlavní okruhy zájmu. Prvním je Thunova soukromá sféra, kde se zabývá jeho dětstvím, výchovou, vzděláním a cestováním v kontextu rodinných strategií. Nejdůležitějším momentem je pak Thunův mesaliační sňatek.který uzavřel roku 1846 a jehož následkem pozbyl jako prvorozený dědické právo na rodinný fideikomis.Druhou linií, kterou práce sleduje, je veřejné působení Františka Thuna. Jsou zmíněny Thunovy aktivity v sociální a filantropické oblasti a jeho politická kariéra v době předbřeznové a během revoluce roku 1848. Největší pozornost však autorka věnuje Thunově činnosti v oblasti výtvarného umění a památkové péče.
Marcela ZEMANOVÁ -
Islámské umění jako téma estetické výchovy a muzejní a galerijní edukace
Kristýna Rendlová -
Od umění k výchově: literární a filmová výchova na ZŠ a SŠ
Hana PETRÁŠOVÁ -
Cesty a rozcestí Ateliéru divadla a výchovy (založení Ateliéru dramatické výchovy jako interdisciplinárního oboru v roce 1992 a jeho následná krize v roce 1997)
Gabriela Veselá -
Poetika konceptu a koncept poetiky na hranici jazyka, literatury a výtvarného umění
Františka Orságová -
Od umění k výchově: literární a filmová výchova na ZŠ a SŠ
Hana PETRÁŠOVÁ