Lukáš Brychta

Master's thesis

Imerzivní divadlo jako amplifikátor divadelnosti

Immersive theatre as amplifier of theatricality

Abstract:
Cílem práce je představit specifickou divadelnost, která se vyskytuje v imerzivním divadle a to na příkladu vlastní inscenace Pomezí. Nejdříve zasazuje imerzivní divadlo do kontextu vývoje divadelního umění 20. století a pojmenovává jeho původ v digitální kultuře. Následně stopuje dynamiku triády autor – dílo – recipient především s využití teoretického aparátu Umberta Eca a tuto analýzu používá pro …more
Abstract:
The aim of this thesis is to present the specific theatricality of immersive theatre with use my own performance Pomezí as an example. Firstly, immersive theatre is situated in the context of the 20th century theatre development and it is named its origin in digital culture. Subsequently, it is tracked the dynamics of the triad author – work – recipient primarily using the theoretical apparatus of …more
 

Keywords

interakce

Keywords

diváci
 
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 21. 8. 2017

Thesis defence

  • Date of defence: 20. 9. 2018
  • Supervisor: Jiří ADÁMEK
  • Reader: Jiří HAVELKA

Citation record

Full text of thesis

Accessibility: Autor udělil v licenci souhlas s:
In the license agreement the author has granted the following:

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • Soubory jsou od 25. 7. 2019 dostupné: autentizovaným zaměstnancům ze stejné školy/fakulty, autentizovaným studentům ze stejné školy/fakulty
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Akademie múzických umění v Praze.Divadelní fakulta. Knihovna