Imerzivní divadlo jako amplifikátor divadelnosti – Lukáš Brychta
Lukáš Brychta
Master's thesis
Imerzivní divadlo jako amplifikátor divadelnosti
Immersive theatre as amplifier of theatricality
Abstract:
Cílem práce je představit specifickou divadelnost, která se vyskytuje v imerzivním divadle a to na příkladu vlastní inscenace Pomezí. Nejdříve zasazuje imerzivní divadlo do kontextu vývoje divadelního umění 20. století a pojmenovává jeho původ v digitální kultuře. Následně stopuje dynamiku triády autor – dílo – recipient především s využití teoretického aparátu Umberta Eca a tuto analýzu používá pro …moreAbstract:
The aim of this thesis is to present the specific theatricality of immersive theatre with use my own performance Pomezí as an example. Firstly, immersive theatre is situated in the context of the 20th century theatre development and it is named its origin in digital culture. Subsequently, it is tracked the dynamics of the triad author – work – recipient primarily using the theoretical apparatus of …moreKeywords
imerzivní divadloKeywords
interakceKeywords
diváciKeywords
divadelní prostředíKeywords
divadelní inscenace
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 21. 8. 2017
Identifier:
http://hdl.handle.net/10318/13383
Thesis defence
- Date of defence: 20. 9. 2018
- Supervisor: Jiří ADÁMEK
- Reader: Jiří HAVELKA
Citation record
Full text of thesis
Accessibility: Autor udělil v licenci souhlas s: In the license agreement the author has granted the following:
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- Soubory jsou od 25. 7. 2019 dostupné: světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Akademie múzických umění v Praze.Divadelní fakulta. KnihovnaAkademie múzických umění v Praze
Divadelní fakultaMaster programme / field:
Dramatická umění / Režie alternativního a loutkového divadla
Theses on a related topic
-
Longformy, specifika čtyř formátů dlouhých forem divadelní improvizace
Nela Josefová -
451 stupňů Fahrenheita Raye Bradburyho v porovnání s divadelní a filmovou adaptací
Lucie Tománková -
Principy divadelní improvizace (v prostředí zápasů v divadelní inscenaci)
Martin Vasquez -
Básnické oslavy města Kroměříže (1794) a divadelní hra (1811) z prostředí dvora olomouckého arcibiskupa A. T. Colloredo-Waldsee. Edice z rukopisů MZA Brno
Martina Křivková -
Využití rozšířené reality v divadelním prostředí
Magdaléna Bláhová -
“Plus size herečky” a tlak na fyzický vzhled hereček v současném českém divadelním prostředí
Eliška Adamovská -
Live Cinema z pohledu divadelní produkce
Adina Hanáková -
(Ne)divadlo
Dominika Grešová