Imerzivní divadlo jako amplifikátor divadelnosti – Lukáš Brychta
Lukáš Brychta
Master's thesis
Imerzivní divadlo jako amplifikátor divadelnosti
Immersive theatre as amplifier of theatricality
Anotácia:
Cílem práce je představit specifickou divadelnost, která se vyskytuje v imerzivním divadle a to na příkladu vlastní inscenace Pomezí. Nejdříve zasazuje imerzivní divadlo do kontextu vývoje divadelního umění 20. století a pojmenovává jeho původ v digitální kultuře. Následně stopuje dynamiku triády autor – dílo – recipient především s využití teoretického aparátu Umberta Eca a tuto analýzu používá pro …viacAbstract:
The aim of this thesis is to present the specific theatricality of immersive theatre with use my own performance Pomezí as an example. Firstly, immersive theatre is situated in the context of the 20th century theatre development and it is named its origin in digital culture. Subsequently, it is tracked the dynamics of the triad author – work – recipient primarily using the theoretical apparatus of …viacKľúčové slová
imerzivní divadloKľúčové slová
interakceKľúčové slová
diváciKľúčové slová
divadelní prostředíKľúčové slová
divadelní inscenace
Jazyk práce: Czech
Datum vytvoření / odevzdání či podání práce: 21. 8. 2017
Identifikátor:
http://hdl.handle.net/10318/13383
Obhajoba závěrečné práce
- Obhajoba proběhla 20. 9. 2018
- Vedúci: Jiří ADÁMEK
- Oponent: Jiří HAVELKA
Plný text práce
Právo: Autor udělil v licenci souhlas s: In the license agreement the author has granted the following:
Obsah online archivu závěrečné práce
Zveřejněno v Theses:- Soubory jsou od 25. 7. 2019 dostupné: světu
Jak jinak získat přístup k textu
Instituce archivující a zpřístupňující práci: Akademie múzických umění v Praze.Divadelní fakulta. KnihovnaAkademie múzických umění v Praze
Divadelní fakultaMaster programme / odbor:
Dramatická umění / Režie alternativního a loutkového divadla
Práce na příbuzné téma
-
Longformy, specifika čtyř formátů dlouhých forem divadelní improvizace
Nela Josefová -
451 stupňů Fahrenheita Raye Bradburyho v porovnání s divadelní a filmovou adaptací
Lucie Tománková -
Principy divadelní improvizace (v prostředí zápasů v divadelní inscenaci)
Martin Vasquez -
Básnické oslavy města Kroměříže (1794) a divadelní hra (1811) z prostředí dvora olomouckého arcibiskupa A. T. Colloredo-Waldsee. Edice z rukopisů MZA Brno
Martina Křivková -
Využití rozšířené reality v divadelním prostředí
Magdaléna Bláhová -
“Plus size herečky” a tlak na fyzický vzhled hereček v současném českém divadelním prostředí
Eliška Adamovská -
Live Cinema z pohledu divadelní produkce
Adina Hanáková -
(Ne)divadlo
Dominika Grešová