Vybrané výukové jednotky dějepisu a ověření jejich účinnosti v 9. ročníku ZŠ – Bc. Zlata Lavičková
Bc. Zlata Lavičková
Master's thesis
Vybrané výukové jednotky dějepisu a ověření jejich účinnosti v 9. ročníku ZŠ
Selected teaching history units and verification of their efficiency in the 9th grade at elementary school
Abstract:
Diplomová práce ,,Vybrané výukové jednotky dějepisu a ověření jejich účinnosti v 9. ročníku ZŠ“ se zabývá plánováním výuky a jeho důležitou součástí - přípravou na vyučování, která je neodmyslitelnou součástí pedagogické práce každého učitele. Cílem této diplomové práce je zjistit, zda může zařazení experimentálních postupů do výuky dějepisu zvýšit efektivitu osvojování učební látky u žáků. Účinnost …moreAbstract:
The diploma thesis ,,Selected teaching history units and verification of their efficiency in the 9th grade at elementary school“ is focused on lesson planning and its important part - the preparation for teaching, which is an inseparable part of the pedagogical work of every teacher. The aim of this diploma thesis is to find out, if the inclusion of experimental methods in history lessons improves …more
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 3. 4. 2018
Identifier:
https://is.muni.cz/th/u47y6/
Thesis defence
- Date of defence: 4. 6. 2018
- Supervisor: PhDr. Kamil Štěpánek, CSc.
- Reader: Mgr. Miroslav Jireček, Ph.D.
Citation record
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Masarykova univerzita, Pedagogická fakultaMasaryk University
Faculty of EducationMaster programme / field:
Teacher Training for Primary and Lower Secondary Schools / Lower Secondary School Teacher Training in History
Theses on a related topic
-
Recepce písňové tvorby žáky ZŠ formou didaktického experimentu
Gabriela Janotková -
Didaktické podmínky experimentu s technologií 3D tisku na 2. stupni ZŠ
Jakub ŠVARC -
Historie módy v dějepisné výuce a její didaktický potenciál: 1939-45
Sára Šilhanová -
Toastmasters as alternative approach to preparation for school leaving examination.
Anna Ziklová -
Využití Metody HOPE (Home preparation education) pro výuku anglického jazyka
Ondřej CHUDADA -
Effectiveness of preparation of grammar school students for working in English speaking countries
Václav Hemerka -
The Use of Collocations in English Foreign Language Classroom of 9th Grade of Lower-Secondary School
Alice TESAŘOVÁ -
Komparace textů Kateřiny Tučkové a Petra Kersche a jejich využití v hodinách českého jazyka v 9. ročníku základní školy
Lenka Korečková