Bc. Marie Vlková
Master's thesis
Assessment for learning
Assessment for learning
Abstract:
Diplomová práce se zaměřuje hodnocení podporující učení ve výuce anglického jazyka. Cíl práce je prokázat, že učitelé běžně využívají prvky této metody dokonce, i když tuto metodu zcela neznají anebo cíleně nedodržují celý postup metody hodnocení podporující učení. Teoretická část je rozdělena na dvě části. První kapitola definuje základní terminologii spojenou s Hodnocením pro učení. Druhá kapitola …moreAbstract:
The thesis focuses on the Assessment for Learning in English language teaching classes. The aim of the thesis is to clarify that teachers routinely use features of assessment for learning even provided that they are not fully aware of the approach or that they do not follow the complete procedure of the assessment for learning. The theoretical part has been divided into two main chapters. The first …more
Language used: English
Date on which the thesis was submitted / produced: 2. 4. 2020
Identifier:
https://is.muni.cz/th/cqryp/
Thesis defence
- Date of defence: 19. 6. 2020
- Supervisor: doc. Mgr. Světlana Hanušová, Ph.D.
- Reader: Mgr. Bc. Michaela Sojková Šamalová, Ph.D.
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Masarykova univerzita, Pedagogická fakultaMasaryk University
Faculty of EducationMaster programme / field:
Teacher Training for Primary and Lower Secondary Schools / Lower Secondary School English Language Teacher Training
Theses on a related topic
-
Zavádění hodnocení podporujícího učení studentem učitelství v průběhu jeho pedagogické praxe
Patrik Langr -
Different approaches to assessment and their impact on pupils' motivation at a lower secondary school
Jana Nohová -
Comparison of formative and summative assessment in language testing
Nela NEDUCHALOVÁ -
Formativní a sumativní hodnocení ve vztahu ke školnímu klimatu
Ján Štefančík -
Formy hodnocení uplatňované na 1. stupni ZŠ s akcentem na formativní hodnocení
Kateřina Krejčířová -
Formativní hodnocení žáků 2. stupně v hodinách anglického jazyka
Marie Horáková -
Hodnocení žáků z pohledu učitele
Markéta KOLÁŘOVÁ -
ZPĚTNÁ VAZBA
Zuzana Sušánková