Bc. Michaela KIRSCHOVÁ
Bachelor's thesis
Propagace značek v českém filmu
Promotion of brands in the czech movies
Abstract:
Práce zpracovává problematiku propagace v českém filmu s důrazem na product placement. Product placement je forma propagace, která integruje značkové produkty do mediálního prostředí, kde není bezprostředně očekávána. Teoretická část se zabývá formami product placementu a jeho možností uplatnění v podmínkách české kinematografie. Praktická část podrobně analyzuje product placement ve dvou zvolených …moreAbstract:
Work processes the issues of promotion in czech movies and concerns the product placement. Product placement is a promotional tactic that integrate brand products in medial scene where it is not expected. Theoretical part deal with forms of product placement and his possibilities of this advertising technique in czech film industry. Practicaly part analyses product placement in two selected czech movies …more
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 11. 5. 2009
Identifier:
7462
Thesis defence
- Date of defence: 3. 6. 2009
Citation record
The right form of listing the thesis as a source quoted
KIRSCHOVÁ, Michaela. Propagace značek v českém filmu. Zlín, 2009. bakalářská práce (Bc.). Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta multimediálních komunikací
Full text of thesis
Accessibility: Autor si přeje zpřístupnit práci pouze na univerzitě až od 09. 05. 2019
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- autentizovaným zaměstnancům ze stejné školy/fakulty
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně, Fakulta multimediálních komunikacíPlný text práce je k dispozici v elektronické podobě.
Tomas Bata University in Zlín
Faculty of Multimedia CommunicationsBachelor programme / field:
Media and communication studies / Marketing communications
Theses on a related topic
-
Product placement jako marketingový nástroj
Albert Kincl -
Product placement v televizní tvorbě
Lucie Koulová -
Product placement v současném marketingu
Pavel Wünsch -
Product placement ve filmu a jeho vývoj - teoretická práce Produkce filmu Kočky - praktická práce
Věra MÜHLDORFOVÁ -
Využití product placementu v ČR - ve světle nových legislativních úprav EU
Veronika PETROVÁ -
Product placement
Kateřina Šafaříková -
Product placement jako forma reklamy a jeho vliv na veřejnost
Ivana Vlčková -
Český film na prodej: product placement v hraných koprodukcích České televize v letech 2013-2015
Zuzana Kubánková