Kateřina LISÁ

Master's thesis

Postupy pedagogické intervence na 1. stupni ZŠ (v práci s žáky ohroženými sociálním vyloučením)

Procedures of pedagogical intervention at primary school (when working with pupils at risk of social exclusion).
Abstract:
Diplomová práce zkoumá pedagogické intervence u žáků ohrožených sociálním vyloučením a preference učitelů v jejich podpoře. Teoretická část se zabývá identifikací a postupy pedagogické intervence u žáků se sociálním znevýhodněním, včetně legislativního rámce a vhodných výchovných opatření. Praktická část zkoumá preference učitelů a stav podpory na konkrétní škole. Výzkum zahrnoval Q-metodologii a rozhovory …more
Abstract:
The thesis explores pedagogical interventions with students at risk of social exclusion and teachers' preferences in supporting them. The theoretical part deals with the identification and procedures of pedagogical intervention with socially disadvantaged students, including legislative framework and appropriate educational measures. The practical part examines teachers' preferences and the level of …more
 
 
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 23. 4. 2024
Accessible from:: 31. 12. 2999

Thesis defence

  • Supervisor: PhDr. Daniela Nováková, Ph.D.

Citation record

The right form of listing the thesis as a source quoted

LISÁ, Kateřina. Postupy pedagogické intervence na 1. stupni ZŠ (v práci s žáky ohroženými sociálním vyloučením). Plzeň, 2024. diplomová práce (Mgr.). ZÁPADOČESKÁ UNIVERZITA V PLZNI. Fakulta pedagogická

Full text of thesis

Accessibility: Autor si nepřeje zpřístupnění práce veřejnosti

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • Soubory jsou nedostupné.
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: ZÁPADOČESKÁ UNIVERZITA V PLZNI, Fakulta pedagogická
Vázaný výtisk práce naleznete v Univerzitní knihovně ZČU, více na http://www.knihovna.zcu.cz/kvalifikacni-prace/