Nicole Hálová
Bakalářská práce
Filmová báseň všednosti
A film poem of the ordinairy
Anotace:
"Všechna díla vycházejí ze scénáře, který umělec promítá do kultury, považované za rámec příběhu - a tento příběh zase sam dál donekonečna promítá další možné nové scénáře." Tato práce se soustředí na dobové přijetí filmu "Brief Encounter" (1945) režiséra Davida Leana, a na možnosti filmového vyprávění a přístupy k filmovému vyprávění jako takovému, které chci analyzovat porovnáním různých zpracování …víceAbstract:
,,Every work is issued from a script that the artist projects onto culture, considered the framework of a narrative that in turn projects new possible scripts, endlessly." The thesis focuses on the reception of the film "Brief encounter" (1945) in it's historical context, as well as on different approaches to film specific storytelling techniques, and film narration itself, through analysing different …víceKlíčová slova
filmová teorieKlíčová slova
střihová skladbaKlíčová slova
filmoví režiséřiKlíčová slova
analýzy filmových dělObhajoba závěrečné práce
- Obhajoba proběhla 17. 9. 2014
- Vedoucí: Tereza Brdečková
- Oponent: Martin DOLENSKÝ
Plný text práce
Právo: Autor udělil v licenci souhlas s: a) rozmnožováním díla jakýmikoliv prostředky a v jakékoliv formě, včetně formy elektronické b) bezúplatným rozšiřováním originálu Školního díla nebo jeho rozmnoženin pořízených podle písm. a) d) vystavováním originálu díla nebo jeho rozmnoženin podle písm. a) e) sdělováním veřejnosti všemi způsoby uvedenými v ustanovení § 18 až 23 autorského zákona, zejména pak živým provozování Školního díla a jeho přenosem a zpřístupňováním Školního díla způsobem, že kdokoliv může mít k němu přístup na místě a v čase podle své vlastní volby (tzn. především v síti Internet na webových stránkách Nabyvatele). In the license agreement the author has granted the following: a) by copying the University Work in any media and any form, including electronic form b) by disseminating the original of the University Work free of charge or copying it as described in a) hereof d) by issuing the original of the University Work or copying it as described in a) hereof e) by relaying it to the public in all forms stated in the provision of Sections 18 to 23 of the Copyright Act, particularly by the live performance of the University Work and its transmission and by publishing the University Work so that anyone can have access to it in a place and time of their choice (i.e. chiefly on the Assignee?s websites on the Internet)
Obsah online archivu závěrečné práce
Zveřejněno v Theses:- Soubory jsou od 12. 2. 2016 dostupné: autentizovaným zaměstnancům ze stejné školy/fakulty, autentizovaným studentům ze stejné školy/fakulty
Jak jinak získat přístup k textu
Instituce archivující a zpřístupňující práci: Akademie múzických umění v Praze.Filmová a televizní fakulta. KnihovnaAkademie múzických umění v Praze
Filmová a televizní fakultaBakalářský studijní program / obor:
Filmové, televizní a fotografické umění a nová média / Střihová skladba
Práce na příbuzné téma
-
Filmová adaptace divadelní inscenace a výhody, které přináší prolnutí divadelních a filmových principů.
Nikola Minářová -
Dvojí filmová adaptace dramatu Henrika Ibsena Divoká kachna
Zdeňka Petrová -
Filmové adaptace divadelních her v režii Xaviera Dolana
Marie Junová -
Filmová adaptace divadelní inscenace
Barbora Hovorková -
Slečna Julie a její adaptace
Hana Uhlířová -
Analýza adaptace divadelní hry Vražda v salonním coupé do kultovního filmu Rozpuštěný a vypuštěný
Adéla TRUCHLÁ -
komplexní scénografické řešení divadelní adaptace klasického filmu L.Bunuela "Anděl zkázy"
Jiří Karásek -
Čechovovské pojetí dramatu a jeho uplatnění v raném dramatickém pokusu Darebák Platonov - komparace hry a její filmové verze upravené a natočené Nikitou Michalkovem
Marie Topolová