Metodika čtenářské pregramotnosti se zaměřením na rozvoj smyslového vnímání a fantazii – Bc. Sára Nekvasilová
Bc. Sára Nekvasilová
Bachelor's thesis
Metodika čtenářské pregramotnosti se zaměřením na rozvoj smyslového vnímání a fantazii
Methodology of reading preliteracy with a focus on the development of sensory perception and the development of fantasy
Abstract:
V mé bakalářské práci se zabývám čtenářskou pregramotností, kterou lze definovat jako soubor několika znaků, díky kterým lze pracovat s textem s hlubším porozuměním. Práce se skládá z teoretické a praktické části. V teoretické časti jsou vypsány základní pojmy k tématu – efektivní komunikace, rozvoj pozitivního vztahu k psané řeči a čtenářská pregramotnost, díky které se dětem rozvíjí fantazie, smysly …moreAbstract:
In my bachelor thesis, I deal with reading literacy, which can be defined as a set of several signs that can be used to work with a text with a deeper understanding. The thesis consists of a theoretical and a practical part. The theoretical part lists the basic concepts of the topic – effective communication, development of a positive relationship to written language and reading literacy, thanks to …more
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 22. 4. 2024
Identifier:
https://is.muni.cz/th/xn2r2/
Thesis defence
- Date of defence: 29. 5. 2024
- Supervisor: Mgr. Aneta Hřavová
- Reader: Mgr. et Mgr. Lucie Grůzová, Ph.D.
Citation record
ISO 690-compliant citation record:
NEKVASILOVÁ, Sára. \textit{Metodika čtenářské pregramotnosti se zaměřením na rozvoj smyslového vnímání a fantazii}. Online. Bachelor's thesis. Brno: Masaryk University, Faculty of Education. 2024. Available from: https://theses.cz/id/0lqai8/.
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- světu
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Masarykova univerzita, Pedagogická fakultaMasaryk University
Faculty of EducationBachelor programme / field:
Pre-school Teacher Training / Pre-school Teacher Training
Theses on a related topic
-
The need of bridging the ELT gap between Pre-school and Primary school education
Markéta Hulánová -
Teaching English to Pre-school children: Focus on Exposure
Tereza Prokopová -
Čtenářská pregramotnost u dětí s narušenou komunikační schopností
Romana MRKUSOVÁ -
Investigating Human: Heightened Senses and Texture of Absence
Egle Simenaite -
Jíme všemi smysly-intervenční projekt
Tereza Svobodová -
Projektová výuka v hudební výchově na 2. stupni ZŠ - projekt Renesance všemi smysly
Kateřina Justrová -
Smysly a poznání v myšlení Hérakleita z Efesu
Jana ŠVADLENKOVÁ -
Produkt cestovního ruchu v destinaci – Kraj Vysočina všemi smysly
Kristýna Minxová