Tereza KLOBOUČNÍKOVÁ

Master's thesis

Cizí slova v učebnicích vlastivědy a jejich porozumění žáky.

Foreign words in national and geography textbooks and their understanding by pupils.
Abstract:
Práce se skládá ze tří částí. První teoretická část vymezuje a popisuje základní pojmy práce, jakými jsou slovo, slovní zásoba, přejímání slov, přejatá slova a způsoby jejich přejímání a změny, které při přejímání slov z cizích jazyků mohou nastat. Praktická část obsahuje analýzu cizích slov ve vybraných učebnicích vlastivědy. Na základě této analýzy je vytvořena výzkumná část práce, která zjišťuje …more
Abstract:
The thesis consists of three parts. The first theoretical part defines and describes the basic terms of the thesis such as word, vocabulary, adopting words from foreign languages, adopted words and the ways of accepting such words and also the changes that may occur when the words from foreign languages are adopting. The practical part deals with the analysis of foreign words in selected textbooks …more
 
 
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 13. 3. 2019
Accessible from:: 31. 12. 2999

Thesis defence

  • Supervisor: doc. PaedDr. Ivana Brtnová-Čepičková, Ph.D.

Citation record

The right form of listing the thesis as a source quoted

KLOBOUČNÍKOVÁ, Tereza. Cizí slova v učebnicích vlastivědy a jejich porozumění žáky.. Ústí nad Labem, 2019. diplomová práce (Mgr.). UNIVERZITA JANA EVANGELISTY PURKYNĚ V ÚSTÍ NAD LABEM. Pedagogická fakulta

Full text of thesis

Accessibility: Autor si nepřeje zpřístupnění práce veřejnosti

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • Soubory jsou nedostupné.
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: UNIVERZITA JANA EVANGELISTY PURKYNĚ V ÚSTÍ NAD LABEM, Pedagogická fakulta

JAN EVANGELISTA PURKYNĚ UNIVERSITY IN ÚSTÍ NAD LABEM

Faculty of Education

Master programme / field:
Primary School Teacher Education / Teaching in Primary Schools