Adam Kopecký
Bachelor's thesis
IT Startups — Key Success Factors
IT Startupy — Klíčové Faktory Úspěchu
Abstract:
Cílem této práce je porovnání teoretických konceptů týkajících se budování startupů s praktickými zkušenostmi zakladatelů startup společností v České republice. Na těchto základech dále diskutovat oblast budování startupů v České republice a nabídnout doporučení v této oblasti. V práci je použit empirický kvalitativní výzkum proveden formou rozhovorů se zakladateli startupů a zaměřen především na oblasti …moreAbstract:
The goal of this thesis is to compare theoretical concepts regarding building IT startups with practical experience of startup founders in the Czech Republic. Based on this comparison then discuss the area of IT startup development in the Czech Republic and offer suggestions in this field. Empirical qualitative research focused primarily on the area of team, methods and financing of an IT startup conducted …more
Language used: English
Date on which the thesis was submitted / produced: 24. 1. 2019
Identifier:
http://www.vse.cz/vskp/eid/76627
Thesis defence
- Date of defence: 11. 6. 2019
- Supervisor: Zdeněk Smutný
- Reader: Michal Doležel
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- autentizovaným zaměstnancům ze stejné školy/fakulty
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Vysoká škola ekonomická v Prazehttp://www.vse.cz/vskp/eid/76627
Vysoká škola ekonomická v Praze
Bachelor programme / field:
Aplikovaná informatika / Aplikovaná informatika
Theses on a related topic
-
Faktory vedoucí k úspěchu začínajících podnikatelů
Michael Sháněl -
Case study the Waltons family business - factors success for transgenerational handover
Xinyu Hou -
Faktory ovlivňující úspěch firmy na automobilovém trhu
Jakub Janovský -
Faktory ovlivňující úspěch firmy na vybraném trhu
Kateřina Kulíšková -
Factors influencing the success of a company in a selected market
Pavel Vedmanov -
Factors influencing the success of a company in a selected market
Alibek Orazbay -
Fenomén bestseller: klíčové offline faktory úspěchu knihy Konec prokrastinace
Katrin Kalay -
Faktory úspěšnosti prvotní nabídky užitkových tokenů (ITO)
Vojtěch Láncoš