Kateřina Wesleyová

Bachelor's thesis

Problematika vzdělávání nelékařského personálu v rámci komunikačních a kulturních bariér při péči o pacienty odlišných etnik v nemocničním zařízení

The Issue of Education of Non-Physician Staff within Communication and Cultural Barriers in the Care of Patients from Various Ethnic Groups in a Hospital Facility
Abstract:
Práce se zabývá problematikou zdravotnického personálu ve vztahu k cizincům s cílem zjistit jejich postoj, komunikační dovednosti, znalosti spojené s danou kulturou či náboženstvím. Bakalářská práce je rozdělená na teoretickou a praktickou část. Teoretická část se zabývá základními pojmy v oblasti multikulturního ošetřovatelství, vznikem a historii transkulturního ošetřovatelství, dále také systémem …more
Abstract:
This work deals with the relationship between hospital staff and foreign patients. The goal is to find out what is the staff´s attitude towards foreigners, their knowledgeof culture and religion and their communication skills in foreign languages. This bachelor´s paper is divided in two parts- theoretical and practical one. The theoretical part deals with several terms such as- multicultural nursing …more
 
 
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 30. 4. 2015
Accessible from:: 30. 4. 2015

Thesis defence

Citation record

The right form of listing the thesis as a source quoted

Wesleyová, Kateřina. Problematika vzdělávání nelékařského personálu v rámci komunikačních a kulturních bariér při péči o pacienty odlišných etnik v nemocničním zařízení. Zlín, 2015. bakalářská práce (Bc.). Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně. Fakulta humanitních studií

Full text of thesis

Accessibility: Autor si přeje zpřístupnit práci veřejnosti od 30.4.2015

Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:
  • Soubory jsou od 30. 4. 2015 dostupné: autentizovaným zaměstnancům ze stejné školy/fakulty
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně, Fakulta humanitních studií
Plny text prace je k dispozici v elektronicke podobe