Bc. Ondřej Novák
Master's thesis
Reklama jako obraz kultury
Advertising as an image of culture
Abstract:
Diplomová práce s názvem Reklama jako obraz kultury se zabývá odlišností reklam v jednotlivých zemích světa. Na základě komparace vybraných reklam na konkrétní produkty se pokouší objasnit vztah reklamy a kultury konkrétní kulturní oblasti. V teoretické části práce se autor zabývá marketingem a popisuje jednotlivé marketingové nástroje. Charakterizuje reklamu jako nástroj marketingové komunikace, objasňuje …moreAbstract:
This diploma thesis focuses on the diversity of advertisements in individual countries of the world. Based on the comparison of selected ads this diploma thesis clarifies the relationship between advertising and culture of a specific cultural area. In the theoretical part of the thesis the autor deals with marketing and describes individual marketing tools. He characterizes advertising as a tool of …more
Language used: Czech
Date on which the thesis was submitted / produced: 12. 4. 2018
Identifier:
https://is.vsfs.cz/th/rplnj/
Thesis defence
- Date of defence: 18. 6. 2018
- Supervisor: PhDr. Tereza Vacínová, Ph.D.
- Reader: Ing. Juraj Eisel, Ph.D.
Full text of thesis
Contents of on-line thesis archive
Published in Theses:- všem autentizovaným
Other ways of accessing the text
Institution archiving the thesis and making it accessible: Vysoká škola finanční a správníUniversity of Finance and Administration
Master programme / field:
Economics and Management / Marketing Communication
Theses on a related topic
-
Global marketing and local culture
Elinore Saphir Israel -
Global marketing and local culture
Yumiko Sasahara -
Global Marketing and Local Culture
Dimitri Kartozia -
Globální marketing a lokální kultura
Anna Kireeva -
The influence of culture on multinational corporations advertising strategies
Laetitia Barre -
Czech Consumers' Perceptions of Gender Stereotypes in Advertising
Natálie Hofmanová -
Reklama jako obraz kultury
Alena Povolná -
Reklama jako obraz kultury
Uliana Baliasnikova