Harfa a její využití v operní tvorbě – Kamila Jouzová
Kamila Jouzová
Bakalářská práce
Harfa a její využití v operní tvorbě
Harp and its usage in opera works
Anotace:
Bakalářská práce se zaměřuje na využití harfy v operní tvorbě. Na začátku je stručný nástin historie tohoto hudebního nástroje a jeho vývoj od raných harf po dnešní pedálové, které se už běžně využívají v orchestrech. Dále následuje výběr dvanácti významných českých i světových operních skladatelů a u každého z nich je uvedena opera podle významu doma či v zahraničí nebo kvůli netradičnímu využití …víceAbstract:
The bachelor thesis focuses on the use of harp in opera works. In the first part, there is a brief history of this musical instrument and its development from the early harps to taday´s pedal ones commonly used in orchestras. Following is a selection of twelve influential Czech and world opera composers by whom is listed their opera works considered influential here or abroad or thanks to their innovative …víceKlíčová slova
harfaKlíčová slova
hudba pro harfuKlíčová slova
hudební analýzyKlíčová slova
operní inscenaceKlíčová slova
skladateléKlíčová slova
opera
Jazyk práce: čeština
Datum vytvoření / odevzdání či podání práce: 26. 6. 2014
Identifikátor:
http://hdl.handle.net/10318/9067
Obhajoba závěrečné práce
- Obhajoba proběhla 9. 9. 2014
- Vedoucí: Jana BOUŠKOVÁ
- Oponent: Ana Brateljević
Plný text práce
Právo: Autor udělil v licenci souhlas s: nesouhlasím s žádným způsobem užití uvedeným pod body a) - e) In the license agreement the author has granted the following: nesouhlasím s žádným způsobem užití uvedeným pod body a) - e)
Obsah online archivu závěrečné práce
Zveřejněno v Theses:- Soubory jsou od 22. 7. 2016 dostupné: autentizovaným zaměstnancům ze stejné školy/fakulty, autentizovaným studentům ze stejné školy/fakulty
Jak jinak získat přístup k textu
Instituce archivující a zpřístupňující práci: Akademie múzických umění v Praze.Hudební a taneční fakulta. KnihovnaAkademie múzických umění v Praze
Hudební a taneční fakultaBakalářský studijní program / obor:
Hudební umění / Harfa
Práce na příbuzné téma
-
Nastudování operní inscenace z pohledu dirigenta od pověření po premiéru
Jan Bubák -
Analýza inscenace Sternenhoch
Veronika Drábková -
Fenomén antiteze, času a prostoru v díle Garten von Freuden und Traurigkeiten pro flétnu, violu a harfu (vypravěč ad lib.) Sofie Gubajduliny jako výrazový prostředek a kompoziční technika.
Yana Shcharbakova -
Česká soudobá tvorba pro harfu
Hana Hrachovinová -
Isang Yun a jeho skladby pro hoboj
Kamila Moťková -
Česká opera začátku 21. století
Noemi Savková -
František Neumann a jeho opera Milkování podle hry Arthura Schnitzlera Liebelei (1895)
Simona Zezulová -
Jaroslav Křička a jeho opera Hipolyta. K analýze operní prvotiny z doby pražské premiéry Její pastorkyně
Blanka Bartoňová