Vývoj systému vzdělávání osob s mentální retardací před rokem 89 a po něm – Bc. Markéta Pešťáková
Bc. Markéta Pešťáková
Diplomová práce
Vývoj systému vzdělávání osob s mentální retardací před rokem 89 a po něm
Anotace:
Vývoj systému vzdělávání osob s mentální retardací před rokem 89 a po něm Práce se zabývá vývojem vzdělávání osob s mentálním postižením v české republice. V úvodu se zaměřuje na vymezení pojmu mentální retardace, dělení z různých hledisek, charakteristikou jednotlivých stupňů mentální retardace, nastiňuje příčiny vzniku tohoto postižení a mapuje vývoj terminologie. Dále jsou zpracovány historické …víceAbstract:
Progress of education system aimed at mentally affected persons before year 1989 and after. Diploma paper deals with evolution of mentally affected (m.a.) peoples education in ČR. Introduction determinates definition of mental retardation, separates varoius perspectives, describes each stage of mental retardation, outlines causes of origin of this affection and surveys the making of terminology. Thereinafter …víceKlíčová slova
vzdělávání mentální retardace speciální škola zvláštní škola pomocná škola základní škola praktická základní škola speciální odborné učiliště praktická škola education mental ratardation special school institute associated school primary school special primary school training college applied training.
Jazyk práce: čeština
Datum vytvoření / odevzdání či podání práce: 31. 5. 2006
Identifikátor:
https://is.muni.cz/th/z6g4q/
Obhajoba závěrečné práce
- Obhajoba proběhla 18. 5. 2006
- Vedoucí: doc. PhDr. Mgr. Jarmila Pipeková, Ph.D.
Citační záznam
Plný text práce
Obsah online archivu závěrečné práce
Zveřejněno v Theses:- světu
Jak jinak získat přístup k textu
Instituce archivující a zpřístupňující práci: Masarykova univerzita, Pedagogická fakultaMasarykova univerzita
Pedagogická fakultaMagisterský studijní program / obor:
Speciální pedagogika / Speciální pedagogika
Práce na příbuzné téma
-
Profesní kompetence a osobnostní předpoklady pedagoga na základní škole speciální v Pardubickém kraji
Radka Laštovičková -
Diferenciace přípravy předškoláka se SVP na nástup do běžné základní školy a do speciální základní školy
Petra Millerová -
Podpůrná opatření u žáků s mentálním postižením v základní škole a v základní škole speciální
Lucie PŠENICOVÁ -
Asistent pedagoga při výuce matematiky na základní škole speciální a základní škole
Barbora Rosenbaumová -
Působení asistenta pedagoga v základní škole speciální
Natálie Hubatková -
Specifika vyučování v základní škole speciální
Barbora Kozáková -
Rozvoj komunikačních dovedností u žáků s poruchami autistického spektra na základní škole speciální
Ilona Křikavová -
Intervenční a terapeutické techniky na základní škole speciální v Královéhradeckém kraji
Iveta Berná Čerychová